Publicerat: 2014-07-31 Klockan: 10:14:00

kolmården

vi tog en tripp till de vilda djuren i skogen häromveckan. noah gick in helt för att fotografera under dagen. så flera av bilderna är hans konstverk.

bäst var helt klart jecko and jessie. i am in love. de är så förbannat roliga. noah visste inte vart han skulle ta vägen under showen. som han skrattade.

Publicerat: 2014-07-30 Klockan: 20:31:00

poolparty

carro o andreas flyttade till en gård för några månader sedan. häromveckan hade de poolinvigning med den nya trallen. blev en perfekt kväll och eftermiddag med bad (i 31-gradigt vatten..!!), grill och lek.

vilket himla ställe. hade det varit 30 minuter närmre stan hade till och jag med kunnat tänka mig att bo så!

Publicerat: 2014-07-30 Klockan: 12:01:00

onsdagsbebisträff på landet

jaja jag vet. det börjar kännas aningens föråldrat att kalla onsdagsbebisarna för just bebisar. de är ju 2 år nu. me faktum är att de  kommer nog få heta det i all evighet. just bara för att hålla ordning på vilken grupp vi pratar om. iallafall så var det dags för träff och jag höll värd ute på landet i kårtorp. vi inledde med bad!

efter det blev det lunch och prat i vanlig ordning. sara var delaktig dock utan bebis. tina jobbade tyvärr så därför blev det "bara" tre små godingar som härjade loss i värmen.

Publicerat: 2014-07-29 Klockan: 19:54:03

malmösemestern

sadde och jag var iväg på semester för ca 2 veckor sedan. tog en varm varm tågresa till malmö där charlotte och stina mötte upp oss. snurrade runt lite i värmen och gick sedan för att ta en titt i stinas lägenhet.

jag förälskade mig i den här skylten som fanns vid toaletten.

sedan tog vi plats hemma hos charlotte och tomas. balkonghäng och drinkar.

på kvällen serverades en delikat måltid plus att vi fick träffa stinas drömprins! han fick helt klart mycket väl godkänt. första gången vi fick träffa andreas.

dag nummer två tillbringade vi många timmar på falsterbostrand. det var inte fy skam.

efter en dag på stranden njöt vi av malmös godaste glass innan vi gick för att drinka lite i folkets park. där mötte jag även min gamla klasskompis från gymnastiet, majda! vi vandrade hemåt i kvällen och började tillaga maten. en helt suverän dag och kväll!

dag nummer tre tillbringade vi vid ribban och på en iransk resturang.

det var tre riktigt härliga dagar som både jag och sadde kommer njuta av länge. tack charlotte och tomas för allt ni hade ordnat åt oss.

Publicerat: 2014-07-27 Klockan: 20:07:46

sommaruppehåll

det händer massor i livet just nu, men inte så mycket på bloggen.

jag har semester och vi hänger mest på landet. men med två kameror laddade med härliga bilder kommer det dyka upp härliga bilder vartefter.

men just nu är sinnet såhär:

som ni ser - semester! några sneakpeakbilder från malmö.

håll tillgodo. vi ses snart.

Publicerat: 2014-07-19 Klockan: 08:01:00

kottefamiljen

vi har under en längre tid haft en igelkott boende på vår framsida. häromdagen såg vi att det har blivit en hel urgullig kottefamilj. så vi har en mamma och fyra små barn som bor hos oss.

Publicerat: 2014-07-18 Klockan: 07:56:00

dubbelkalas

igår var vi och firade milla som fyllde 32 år igår och osse som fyller 34 år idag! det blev en hel del lek, massvis av god mat, goda drinkar och snacks och en förträfflig efterrätt. vi fick dessutom besöka den nya kiosken där chokladbollarna kostade gratis för barnen och en krona för oss vuxna.

de fina födelsedagsbarnen!

café smultronet

gäster och god mat!

paketöppning och efterrätt.

en superhärlig kväll! tack så mycket för allt gott.

Publicerat: 2014-07-17 Klockan: 21:49:51

förr eller senare exploderar jag

förr eller senare exploderar jag, 2014. regi josh boone.

jösses. ta med näsdukar läste jag någon minut innan filmen rullade igång. jag letade runt i väskan och insåg att jag hade ett packe. men jag kom aldrig dit. min tröjarm däremot fick vara näsdukar.... eller så strilade bara tårarna ner för kinderna. ibland sakta, ibland hysteriskt. ibland fint, ibland alldeles snorblandat... jag tror att av 2 h och 6 min grät jag nog 1 h och 58 min... på ett ungefär. men ack en sådan fin film.

humor, kärlek, vänskap, familjeband, idoldyrkan, litteratur, självförtroende....

men sedan fanns ständigt döden och cancern sida vid sida av allt det ovan nämnda.

jag älskar filmen. det som gör att filmen inte får en femma är att hur gärna jag än vill tro och hoppas att det kan gå till på det sättet så är det lite för mycket film. lite för överdådigt i all sorglighet ibland. men den är bra nära en femma. jag är så berörd. så berörd.

betyg 4,5 av 5.

imdb - 8.4 av 10.

Publicerat: 2014-07-17 Klockan: 08:05:00

wtf

häromdagen höll vi på att köra på någon sorts minibil...

sen kom ett gäng till av dem och sedan ytterligare några till..

vi funderade lite på vad vi sett och dagen efter läste vi detta i tidningen:

Publicerat: 2014-07-16 Klockan: 08:00:00

sommarmiddag

hemma hos davidsson/gillbergs.

Publicerat: 2014-07-15 Klockan: 16:05:55

pugs-team

millas bror alex är coachbulldog, vi är hans pugs-team i norrköping. idag blev vi introducerade i parträning. det var riktigt kul och jobbigt. nu hoppas jag att vi håller i! om ca 3 mån är det dags för nytt program.

om någon är intresserad av att vara med i vårt pugs-team så hojta så får ni programmet. vi kan hjälpa er att komma igång. sedan är det bara att ni hänger på nästa gång alex kommer för att köra.

pugs-team norrköping

Publicerat: 2014-07-15 Klockan: 08:48:00

onsdagsbebisarnas 2-årskalas

i söndags hade vi 2-årskalas för onsdagsbebisarna.

syskonen fick plats på bild.

ludde var på hygienbesök under tiden så han fastnade här;

fika, lek och paketöppning.

lovi lärde sig att klättra upp på kojan. nöjd tjej!

lättsamt kalas, lättsamma gäster, allt gick smidigt.

Publicerat: 2014-07-14 Klockan: 20:18:00

semester

semester är fint. vilken förmån. kunna åka hem till vänner och umgås närsom. eller få besök närsom.

vi var hemma hos tina och magnus för några dagar sedan. barnen lekte och vi svettades.

sen så fick vi besök från dalarna häromdagen. då kom hillevi, kimmen och deras lionel på besök.

fina familjen!

jag lärde känna hillevi samtidigt som michan var sjuk. de var båda 16 år vid den tidpunkten och både drabbades av hjärntumör. det är så fantastiskt att få följa hillevi och se hennes resa! vecka 6 är det vi som besöker dem när vi åker till fjällen.

Publicerat: 2014-07-14 Klockan: 12:38:00

paintballfest

det var många år sen sist, året var 2009 då vi sprang omkring och sköt på varandra i strålande sol. nu 2014 var det dags igen!

vi blev träffade och träffade... blåmärket jag har på låret är så fult att det inte ens passar på bild;)

efter paintballen åkte vi till myrbergs och gjorde oss iordning. de andra kom en efter en.

de tre värdinnorna för festen.

nu kommer ett bildmaraton på alla gäster som var med på festen!

det blev grillning och en massa roliga lekar.

det blev en massa skratt och ännu längre fram på kvällen blev det än mer skratt...

det var en riktigt lyckad dag och kväll från början till slut. vem vet om 5 år kanske det är dags igen;)?! tack alla inblandade för många roliga minnen!

Publicerat: 2014-07-12 Klockan: 11:44:01

middag med några kollegor

i veckan hade jag några kollegor/vänner över på middag. det blev en mycket härlig kväll med mat, prat, dryck och skratt!

Publicerat: 2014-07-10 Klockan: 18:47:00

kvällsdopp

2 min från stugan kan vi ta ett kvällsdopp! har jag sagt att jag njuter av sommaren?

Publicerat: 2014-07-10 Klockan: 09:48:00

bästa killen

Publicerat: 2014-07-09 Klockan: 10:46:00

händelserik dag

det här med semester är ju fantastiskt. som förra fredagen. först på förmiddagen fick vi besök av stenberg/hedendahls som kom och lekte med våra barn och åt lunch.

sedan tog vi en cykelpromenad till handelsträdgården för att äta glass. noah orkade cykla både dit och hem utan protester. han besökte ett dike på vägen dit men det skrämde honom inte....!

på kvällen kom min gamla universitetskompis ola med sin fru frida och deras två barn siri och ture på besök. vi åt lite och barnen fann varandra direkt. sist vi sågs var när noah var 1,5 månad och de mötte upp oss i jönköping efter vårt första besök på ett vacterlläger...! så det var verkligen kul att prata om både det ena och det andra!

Publicerat: 2014-07-08 Klockan: 21:10:38

4-årsbesöket

äntligen var det noahs tur att få besöka kajsa på bvc. som han längtat!

det var en fullproppad timme med syntest, hörseltest, test av färger, räkna, språkförståelse, vikt, längd och mycket mer.

han både ser och hör. ena ögat var det lite jobbigare med men inget alarmerande. han ville inte använda sig av pekatavlan utan berättade för Kajsa att han minsann kan alla bokstäver. när det var dags att räkna till 10 drog han till 100.

allt gick bra och han var mycket samarbetsvillig. förutom när han skulle rita en gubbe, vilket han enbart kunde göra med tuschpennor och kajsa hade "bara" vanliga pennor. vilken tur att hon redan fått teckningar med hans gubbar på:)

det gick superbra och jag är väldigt stolt över min goding!

Publicerat: 2014-07-08 Klockan: 10:29:00

lovis 2-årsdag

fick följa med morfar och hämta tidningen. kikade på sig själv i tidningen och sedan hissade morfar flaggan!

frukost med paketöppning!

vill till bilen!

älskade kottar!

smultronstället blev första stoppet i söderköping.

sedan behövde noah prova ut ett par glasögon innan vi åkte tufftufftåget genom staden.

tittade på båtar och åkte sedan ut till landet igen.

avslutade dagen med att grilla och äta marängtårta!

vilken lyckad 2-årsdag!

Publicerat: 2014-07-07 Klockan: 15:59:00

besök hos noel och leon

vi åkte hem till noel och leon för en eftermiddag med lek, god mat och smarrig efterrätt. så fantastiskt att se hur noel mår nu mot när vi var och besökte honom i början av maj på alb... som natt och dag. härliga starka noel. som du kämpar!

Publicerat: 2014-07-06 Klockan: 19:43:25

potträning

lovi har under perioder suttit på pottan och det har kommit både det ena och det andra. så iochmed det fina vädret tänkte vi testa att ta bort blöjan när vi ändå är ute mest på landet.

igår blev det en olycka, likaså idag. men idag började hon säga till när hon behövde gå på pottan. vi erbjuder henne såklart pottan ofta men hon frågade själv efter den ett par gånger. kul!

alltid en början!

Publicerat: 2014-07-05 Klockan: 07:01:00

grattis älskade dotter på 2-årsdagen

älskade dotter. så har ett år till gått. du har så stor. du är så bestämd. du har stor stor integritet. pratar mest hela tiden. långa meningar. tydligt för oss men inte alltid lika tydligt för andra. du berättar hur du vill ha det. du frågar om allt. vad är det? sedan upprepar du. du kan färgerna, bara sådär helt plötsligt. liksom din storebror i samma ålder älskar du att räkna. 1-19 räknar du själv.

du har så mycket vilja, oj så bestämd du är. hett temperament och du tänder till direkt. sedan kan det gå över lika fort - eller fortsätta i all evighet.

du är social och tycker om sällskap - men du trivs även när du får gå och pula själv. du tycker om att leka med storebror nenne, men även med julius och andra kompisar du har.

du älskar att springa med nenne, hoppa och studsa. du är stark som få! du vill gärna gunga fort och du vill kunna cykla som noah. om du bara nådde ner till pedalerna så skulle du säkert cykla iväg med stödhjulen.

som jag älskar dig lovi. som jag önskar dig allt gått i livet. som jag önskar dig lycka men mest av allt önskar jag att du fortsätter vara självständig och att du vågar följa ditt hjärta.

grattis älskade lovi på 2-årsdagen!

juli 2013

juli 2014

Publicerat: 2014-07-02 Klockan: 11:24:00

onsdagsbarnens 4-årskalas

de där bebisarna. vi som träffades när de små låg i magen. de är inte så små längre. de har fyllt eller ska fylla 4 år i sommar.

ett lyckat firande med nöjda barn. synd att egil med familj inte kunde komma. nästa år!

Publicerat: 2014-07-01 Klockan: 21:00:00

bråvalla 2014 dag 3

sista dagen på bråvalla. lite tröttare lite segare. men fortfarande på glatt festivalhumör! denna gång regnade det också ihärdigt på oss!  dagen fick inledas med laleh. det blev även lite hurula innan vi såg of mice & men.

vi hörde lite av elliphant medan vi lekte inne i photoboxen!

sedan blev det festivalkul och bad religion.... om de har blivit så gamla... hur gamla har vi blivit då?!?

träffade en kompis. eller faktiskt två...

lite sövande melissa horn innan the offspring!

det var himla kul att se offspring! det gamla förfestarbandet vi hade under gymnasietiden.

efter det blev det en avslutningslangos och 5-6 låtar med kanye west innan vi var så nöjda så med dessa 3 dagar! han överraskade. trodde han skulle vara helt kass men gillade hans rocksound till hans rap.

vilka dagar vi haft!

fantastiska bråvalla har verkligen levererat! vi ses definitivt 2015!

hälsar 2 nöjda festivaldeltagare!

Publicerat: 2014-07-01 Klockan: 09:13:00

bråvalla 2014 dag 2

dag 2 bjöd absolut inte på samma fantastiska väder som dag 1. men vad är väl ösregn, storm och blixtar på en festival när det finns regnkläder, cider och musik. jaja det lät lite väl hurtigt. faktum är att de första 2 timmarna var hutlösa. de var fruktansvärda. vi satt och huttrade och lyssnade på bombs från ca 13-15. vi skulle sett petter med symfoniorkestern men regnet gjorde till och med att konserten blev inställd. väl vid 15 blev vädret bättre och vi mötte upp syrran och walle medan vi lyssnade på linnea henriksson. vi gick till daniel adams-ray som bjöd in petter och lilla namo. daniel tackade sd för att han fått namnet "babbelover".

sedan var det dags för passenger. denna stora röst så ensam så på denna stora scen.

efter ett par låtar tackade vi för oss och gick och värmde upp oss med norska broilers......

efter ett par låtar blev det nästan sol och med solen kom hungern! vi fortsatte till movits! där vi även mötte anna-carin och fröberg med vänner.

vi hörde the kooks på avstånd och träffade på olov och maler som dessutom hade sovplats hos oss under natten. det var kul att träffas då vi inte kommer ses under sommarens läger.

sen var det dags för the hives. de kaxiga coola the hives. de levde verkligen upp till kaxigheten! se där vi träffade sussi och matte också!

det här med glasen. 20 kr pant på dem. oj vad det bidrog till ett renare bråvalla än förra året!

efter hives var det dags för finaste mando diao. som redan fått ett eget blogginlägg.

det var svårt att ladda om efter mando diaos avslutning. vi försökte med you me at six men gick vidare till silent disco;

så coolt koncept. det är ett tält som är tyst. japp. väl där får du hörlurar. i dessa hörs musiken från dj´s. in och dansa. men roligast blir det när man tar av sig sina hörlurar och tittar på alla människor. ja se klippet så förstår ni!

sedan var det dags för kings of leon. men det var nog festivalens största flopp för mig iallafall. vi försvann till lika dåliga klingande ett tag. sedan avslutades dagen med lite mustasch och lite placebo.