Publicerat: 2015-07-17 Klockan: 15:40:00

noah

det var länge sedan jag skrev en blogg om noahs mående. tyvärr är anledningen inte den att allt går prima. det hade varit önskvärt. anledningen är mer den att det är många olika små saker som kommer och går. remisser tappas bort, ansökningar om familjevistelser skickas, vårdcentral besök bokas och utredningar är ett faktum.
 
för noahs diagnos; vacterl association, är det en del på gång.
 
noahs mage är si och så. vi kör vattenlavemang vid behov och annars jobbar vi på med movicol och klyx. nu under sommaren fick noah förstoppning så han kräktes vilket gjorde att vattenlavemangen har getts fler gånger. under protest.
 
noahs trakeomalaci tjippar på som vanligt. kanske något lugnare på den fronten. hjärtat är som tidigare - helt under kontroll.
 
noahs rygg väntar vi på röntgen under hösten. förhoppningsvis är läget oförändrat där. så att inget mer ingrepp behöver ske.
 
däremot är pnut nu inkopplat då kisseriet inte är som det ska. vi ska få träffa hela teamet med kirurger och andra läkare när vi kommer hem från vår kretaresa för att påbörja en utredning.
 
så är det med "det vanliga".
 
nu till sådant som kan hända vem som helst.
 
för några veckor sedan upptäckte vi en knöl i knävecket. jag ringde vårdcentralen då knölar alltid är obehagliga. vi tänkte att vi bara skulle få ett besked att det var något ofarligt direkt. men eftersom att läkaren var osäker på om det var en cysta eller tumör så skulle vi bli skickade till ultraljud.
 
hur vi hanterade det? genom att inte prata om det. typ "strutsmetoden". stoppa huvudet i sanden. bara tanken på cancer har fått mig att tappa fotfästet så vi har pausat tills dess att svaret skulle komma.
 
svaret kom igår. som tur var fick vi en läkare direkt vid undersökningen så vi slapp vänta 7-10 dagar på svar som regel är annars. läkaren konstaterade en 4 x 2 lång CYSTA!! tacksamhet och lättnaden var ett faktum. noah har något som heter bakerscysta.
 
det är vanligast bland äldre som drabbats av exempelvis artros. så nu ska det utredas varför noah drabbats. läkaren hade sett det på ett fåtal barn tidigare. men som han sa; "vore det min grabb så skulle jag vilja veta anledningen". just därför att anledningen sällan är densamma som varför äldre drabbas av det.
 
just nu känns anledningen inte så viktig. bara orden att själva cystan är ofarlig... OFARLIG. smaka på orden. det är fantastiska nyheter. läkaren sa att om vi ej hört något inom 10 dagar skulle vi kontakta vårdcentralen för att höra hur de tänker gå vidare. men den svängen är vi vana vid. jaga, kräva och utred...
 
under de här två veckorna har jag blivit lätt sentimental. tänkt tillbaka på hur det var när noah föddes och hur skört allt kändes. så skört har det känts igen. men igår släppte det.
 
 
älskade unge... älskade familj.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Oerhörd lättnad! Kan inte ens föreställa mig, även om jag tror mig kunna det, hur oroliga ni måste varit. Njut nu av sommaren med er härliga unge! Kram

Svar: Nu njuter vi! Tack för värmande ord. Kram
Josephine

2015-07-18 @ 09:17:22
Postat av: Anonym

När ska det ta slut för er älskling, hur mycket ska ni behöva gå igenom.. Jag förstår inte hur ni klarar av att vara så starka genom allt. Det är beundransvärt hur starka ni är!! Vilken lycka att det visade sig vara ofarligt!! Jag hoppas med hela mitt hjärta att er lilla pojke inte ska behöva vara med om mera saker nu utan att han får vara frisk och kry. Det gör så ont i mig att läsa om allt han och ni har behövt gå igenom. Jag beundrar er styrka, ni är fantastiska

Svar: Tack för varma ord. Det värmer alltid att läsa/höra omtänksamma ord från omgivningen. Jag hoppas med det får räcka nu. Kram
Josephine

2015-07-18 @ 21:46:26
Postat av: Anonym

Tänker på er skänker er kraft och styrka. Ni är fantastiska,. Tack för att ni delar med er av vad som händer. Stärkande kramar till er alla Ann Kristin

Svar: Tack Ann-Kristin <3 Hoppas du har en fin semester! Kram
Josephine

2015-07-18 @ 23:50:06
Postat av: Sara knutte

Vilken lättnad 💛

Svar: Verkligen! ❤️
Josephine

2015-07-19 @ 23:27:14
Postat av: Camilla

Verkligen den bästa nyheten efter mycket oro. Det sorgliga är väl att när man går igenom så mycket så flyttas hela tiden gränsen för vad som är det värsta. Massa pussar och kramar till er ❤️

Svar: Sant. Knappt tänkt på det själv på det sättet. Men sant som sagt. Kramar ❤️
Josephine

2015-07-20 @ 08:19:04
Postat av: Maria

Usch en sån oro. Men så skönt att allt var "ok" ! Med tanke på allt Noah haft kring sig kan det väl räcka nu. Ännu en "ovanlig" åkomma även om det tack och lov var ofarligt. Tycker saker kan få flyta på för er nu med era fina barn. När jag ser Noah på foton, denna fina glada positiva kille, är det svårt att tro att han har alla dessa saker kring sig. Som du vet har jag haft mkt själv sista tiden men läser emellanåt bloggen och sen har vi ju kontakt på annat vis. Kramar ❤️

Svar: Tack för orden Maria. Ja nu får det räcka. För såväl oss som er ❤️
Josephine

2015-07-20 @ 08:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0