Publicerat: 2014-05-15 Klockan: 10:21:00

självständig

noah har blivit så självständig. börjar bli så stor. klarar av att ta sin astmamedicin själv. räknar och andas in djupt precis såsom han blivit lärd. varje kväll nu under förkylningstider. ofta varje morgon.
 
 
förra veckan så tittade han upp på mig mitt under lavemangsbehandlingen och frågade frågan.....
 
den frågan. "mamma varför har jag vacterl?" den där svåra frågan. utan ett bra svar.
 
mitt svar blev det att en del barn föds med det och de är alldeles speciella och alldeles särskilt starka. han godtog mitt svar denna gång. men hur länge han kommer göra det vet jag inte.

noah tycker att det är jobbigt att få klyx. både att det gör ont och att det tar tid. tid från hans lek. tid från att få vara ett "vanligt" barn som leker. han suckar och stönar och argumenterar. förberedelser börjar bli mer och mer viktiga. så han vet när det kommer under dagen. så att han själv kan planera in det i hans dag.
 
som sagt han börjar bli stor den där lille. påtal om självständighet och vacterl så kommer jag även då att tänka på den där knappen för lavemang. jag vet inte. jag tror det blir ett beslut noah själv får vara med och ta den dag det blir aktuellt.
 

Kommentarer
Postat av: Humlan

Vilket otroligt bra svar du gav honom!!! Fortsätt med det bra jobb du/ni gör👍. /humlan

2014-05-18 @ 17:47:39
Postat av: Humlan

Vilket otroligt bra svar du gav honom!!! Fortsätt med det bra jobb du/ni gör👍. /humlan

Svar: ❤️
Josephine

2014-05-18 @ 17:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0