Publicerat: 2014-06-21 Klockan: 22:58:00

midsommarafton

nu sitter jag här framfö datorn och tror att jag ska jobba imorgon. men det ska jag inte. vi är lediga ytterligare en dag. fint. idag har jag haft en finfin födelsedag med uppvaktning och ett spontanbesök till kolmården. igår hade vi fina vänner över på midsommarfirande.
 
det var myrbergs, wennergårds/olofsson och my som kom på besök. vi startade upp med dricka och lite tilltugg plus fotografering innan vi intog vår midsommarlunch.
 
 
fruktspett, ostbollar och bubbel!
 
 
jullen ville inte samarbeta under fotograferingen. jag tror han tröttnade på det spexandet under kretavistelsen....
 
 
efter lunchen var det dags för några traditionella midsommarlekar.
 
 
det var tjejerna mot killarna i 5 grenar. det var spännande som bara den då det stid 2-2 innan sista grenen. men där vann karin mot conny och så var det som så att vi tjejer vann detta år! det var hoppa säck, potatis på sked, irländsk julafton, spotta groda och pennan i flaskan.
 
när lekarna var slut och de små vaknat så åkte vi till kårtorp för att dansa runt stången och inta fika i form av tårtor.
 
 
dans, lotter och så träffade vi på en massa kompisar och bekanta!
 
 
när vi kom hem från dansen var det hög tid att starta upp med middagen. så det var lek varvat med matlagning, dryck och sällskap. för att inte tala om att få prova på den egenbryggda ölen:) eller hur osse och conny?
 
 
vi avslutade midsommarafton med norsk julafton. det blev en rolig överraskning till alla.
 
 
tack alla vänner som var med och gjorde den här midsommarafton till ett härligt minne!!

Kommentarer
Postat av: Milla

Tack för en underbar midsommarafton med allt gott vi fick att äta =). Matilda var nog mest nöjd med lekarna och jag ska säga att norsk julafton på midsommar var en riktig höjdare =)

Svar: den leken fungerar vilken årstid som helst. ja matilda var ju dessutom en riktig klippa på lekarna!
Josephine

2014-06-30 @ 13:03:03
URL: http://cmillis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0