Publicerat: 2014-01-08 Klockan: 22:15:00

kryssningen

ja men jisses. vi har ju varit på kryssning. med den lilla gulliga kameran som jag glömmer att jag har. den var med. för ett par dagar sedan hittade sadde bilderna i den.
 
 
även fast vi höll på att dö - ja visste ni inte det? jo men så är det med de här små båtarna som tuffar omkring och tror de är tuffa på havet. jag ska berätta en hemlighet för er - de är livsfarliga. det är dödsfällor. för att inte tala om det där mörka, kalla och stora havet. det bara väntar på att få äta upp oss dumdristiga människor som inte är förnuftiga nog att säga nej till en sån där båttripp.
 
ehh... på ett ungefär. jag vet inte vad som flög i mig. jag är totalt emot kryssningar och hav under vintertid. jag trodde kanske att jag hade vuxit ifrån den rädslan. men se att det hade jag då verkligen inte. mitt i natten låg jag och komponerade ihop mitt dödssms till våra närmsta.
 
det kan även vara så att det är jag som har en skruv lös. men nej. jag hävdar bestämt att det är båtarna och havet som är skurkarna.
 
men som sagt trots detta faktum att vi höll på att dö så hade vi det riktigt bra.
 
 
skrattade, iaktog, shoppade, åt, drack och spelade.
 
 
 
julbordsbuffé.... ahh säger alla ni som älskar julbord. blä säger jag som inte är så förtjust i det. men ack vilken fantastisk dessertbuffé. bara den var värd dödsångesten.
 
 
inne i vår hytt.
 
 
dagen efter gick inte i många knop....
 
 
det var kul att göra något ovanligt - för oss var det ovanligt - för att fira vår bröllopsdag. nästa gång vi åker en kryssning ska det vara vår eller sommar. så det så.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0