Publicerat: 2013-10-04 Klockan: 09:21:00

röntgen 1 av 3

jag trodde det var 2 röntgen som skulle ske nu med noah. men ack så fel jag hade. det var visst 3. i tisdags gjordes en slätröntgen över ländryggen. nästa vecka ska en skoliosröntgen göras på vin, även det en slätröntgen. vi väntar fortfarande på en remiss för magnetröntgen på us.
 
noggrant ska det undersökas. bäst det. men det var ju detta som skulle bli det "strålningsfria" året för noah. ungefär så uttryckte sig kirurgen sist. att det var dags för ett strålningsfritt år. men men. det är bara att acceptera att det är inte fick bli så. bättre att ta reda på om det är något fel.
 
men fy fan rent ut sagt om något skulle hända min älskade unge på grund av all strålning. det finns inte på världskartan.
 
nu hoppas jag att de andra 2 röntgenundersökningarna går lika smidigt som den här gjorde i tisdags. han var så sjukt duktig!
 
 
efter röntgen fick vi vänta 80 minuter på ett "ok bilderna hade bra skärpa - nu får ni gå". 80 minuter!!! jag gock fram efter 35 och ifrågasatte och blev hyfsat bortsnäst med ett "det kan ta upp till 60 min". efter 75 gick jag fram igen, då hade väntrummet hunnit bytas ut 3 gånger. då fick jag ett litet annorlunda bemötande av receptionisten och han började forska i det. någon minut senare fick vi gå hem. det var irriterande. i övrigt ett mycket bra besök.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0