Publicerat: 2013-11-22 Klockan: 18:46:00

mig äger ingen

mig äger ingen, 2013. regi kjell-åke andersson.
 
ojojoj. att boken undgått mig förstår jag inte. så utan förkunskaper ser jag filmen. jag blir så gripen. så gripen. jag har aldrig sett persbrant storspela så. vilken man. för att inte tala om dotter 1, dotter 2 och dotter 3. vilken relation. vilket spel. vilken film.
 
ja jag tyckte om den. ja jag grät. det gjorde ont i mig. skilsmässan, fattigsverige, far - dotter, dotter - mor, dotter - nytt syskon. mycket att ta in. hur hon skyddade sin älskade far. hur han skyddade henne.
 
se den. eller läs boken. antar att den är minst lika bra. dessutom en självbiografi.
 
betyg 4,5 av 5.
 
imdb - 7.1 av 10.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0