Publicerat: 2013-02-19 Klockan: 10:43:12

vårdbidrag

snart är det dags att söka vårdbidrag igen. att behöva sätta svart på vitt på alla fel noah har och all extra tid allt med noah tar. det som har kommit att bli vår vardag. allt extra vi behöver tänka på. alla vanliga saker som kan gå fel eller att vi i sociala sammanhang utmärker oss på det sättet att vi måste avlägsna oss. för att göra det mest naturliga.
 
den här gången är jag mer förberedd än någonsin på att söka bidraget. jag har punktat ner allt som tar extra tid. jag har skrivit ner alla merkostnader. jag har punktat ner alla extra tårar och tvister vi för varje dag.
 
här är ett urval.
 
* jaga remisser. ha koll på remisser. se till att de skrivs och kommer fram. - om ni visste vilken tid det tar för att inte tala om energi.
* medicinkrångel. smakar äckligt säger noah. vägrar med välling, juice, oboj. testar och krånglar. sedan en dag tar han det hur lätt som helst. men han har börjat opponera sig.
* apoteket. det känns som om jag känner personalen personligen. ringer och gör beställningar, hämtar ut, tar bilen - 100 klyx väger mycket! paketera. organisera.
* forskning. nätet. läser på engelska forum. gemenskap. hålla sig upp to date.
* klyxet... motståndet. hålla fast. att övertyga noah varje gång att vi gör detta för hans bästa. hmm....
 
som sagt. ett urval ur min väldigt långa lista. den här gången är jag som sagt förberedd. till max.
 
 

Kommentarer
Postat av: therese steiner

Ja shit vad ni kämpar, har kämpat och kommer att fortsätta kämpa. Svårt att sätta pengavärde på det men det är ju uppenbart att det tar både en väldans massa tid och pengar. Det betalas ut så mycket pengar som till folk som verkligen inte lyfter ett finger, inte kämpar och inte tror på framtiden så det borde inte vara så svårt att sticka till er det ni tycker ni förtjänar som ett litet plåster och en push om att aldrig ge upp. Ni är så galet starka och drivna, gilla gilla gilla! Kramar från Tessan

Svar: tusen tack för de värmande orden tessan! ja jag hoppas att vi får beviljat det vi redan idag får. det skulle kännas lustigt om de tycker att läget har förändrats eller att vi inte är i behov av detsamma nu. eftersom vi upplever att det blir svårare och svårare ju äldre noah blir. kram till dig
Josephine

2013-02-19 @ 12:18:49
URL: http://steinerwife.wordpress
Postat av: Maria

Är väldigt självklart att ni ska få vidare bidrag men undrar lite om ni behöver ta allt igen ? Visst kan ni väl egentligen referera till tidigare ansökningar och lägga till/ta bort om nåt har förändrats ? Jag gjorde så ! Kram kram

Svar: jag kommer utgå från det sista dokumentet jag skrev. där har jag grunden. så tar jag bort det som inte är relevant längre och fyller på med det nya. på det sättet kanske det går fortare för fk att handlägga vårt ärende då de slipper leta i gamla filer. för mig blir det inget merjobb eftersom det redan finns i datorn:)
Josephine

2013-02-19 @ 13:53:58
Postat av: Johanna

Tur att Noah har er som föräldrar. Ni kämpar för Noahs skull i alla lägen. Självklart gör man det som förälder men det är långt från alla som orkar...

Kram och lycka till med vårdbidraget ♥

Svar: tack så mycket <3
Josephine

2013-02-20 @ 13:45:39
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0