Publicerat: 2012-10-23 Klockan: 20:06:47

cp

idag var jag på en föreläsning. vi som är stödfamiljer eller avlösare blir inbjudna till en träff en gång om året. idag var det dags för marcus brogren att föreläsa.
 
vilken kille! helt otroligt. jag känner till marcus sen innan då jag liksom han är uppvuxen i vilbergen. dock är jag 6 år äldre än marcus. sen fann jag marcus blogg efter att ha läst om honom i en tidning. så när jag såg att det var han som skulle föreläsa så anmälde jag mig direkt.
 
föreläsningen handlade om marcus liv. hur han blir bemött och hur fantastiskt bra han klarar sig idag med sitt duktiga assistentteam. marcus föddes med en cp-skada. pga av att en läkare inte ville göra kejsarsnitt på hans mamma trots att det stod i journalen att hon inte skulle klara en vanlig förlossning... ibland undrar man....
 
det var inspirerande att höra marcus prata med hjälp av hans otroliga dator. *tacka vet jag tekniken*
 
efter föreläsningen blev det en liten diskussion om skällsordet "cp". oh vad jag önskar att folk kunde sluta slänga sig med det dumma ordet. som om man skulle bli en idiot för att man har en cp-skada. jag minns en gång i mellanstadiet när en av våra klasskompisar sa hora till en kamrat. vår lärare tog en halvtimme av sin lektion för att förklara vad en hora var och vi hade en diskussion om det. efter det var det aldrig någon som kallades för hora i klassen. vi hade ingen aning om vad det var.....
 
så är det okunskap som gör att man fortfarande använder ordet cp som ett skällsord? för inte kan man väl vara så lat att man säger det av gammal vana....
 
här är marcus egen blogg;
 
http://marcusbrogren.se/

Kommentarer
Postat av: PB

Jag avskyr att folk använder cp, mojje och mongo som skällord!! Det är antagligen okunskap som du säger men det gör ont i dem som har det i sin närhet!!

Svar: ja visst gör det ont... kram
Josephine

2012-10-23 @ 22:12:06
Postat av: Beccis

Hejhej, jag känner att jag måste kommentera ditt fina inlägg..:) jag är tillsammans med marcus och hans berättelse är viktig..så jag blir så varm i hjärtat av kommentarer och inlägg som dina.. ha en fin dag! / beccis

Svar: vad kul att du blev glad över kommentaren! önskar er all lycka i livet! marcus sken upp som en sol när han berättade att planen var att han skulle flytta till dig!
Josephine

2012-10-24 @ 08:40:36
URL: http://underbaralingonbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0