Publicerat: 2012-07-06 Klockan: 18:16:16

lovi vida azari

så föddes hon! med dunder och bång. jisses. välkommen till världen du lilla barn som hade så bråttom.
 
i ca 5 min hann jag vara på förlossningen och sedan var hon ute. i bilen fick jag hålla inne för jag kände att hon var på väg. men mer om förlossningen vid ett senare inlägg.
 
här är hon. 
 
 
hon föddes den 5/7 kl 00.40. vägde 3440 g och var 50 cm lång. viljestark från start.
 
idag hade vi förberett oss på hemgång. njuta av noah som vi saknat så mycket och som har saknat oss. men se där. man ska inte ta något för givet här i livet. läkarkontrollen innan hemgång ville annat. blåsljud på hjärtat och då blir vi kvar till på söndag för observation. BLÄ!
 
BLÄ av många anledningar. främst såklart för att vi ville att allt skulle vara som vanligt med lovi. få testa på den biten. men även för att det är sjukt jobbigt att bli lämnad ensam på sjukhuset. kvar med de gamla minnena - men då var vi två. sjukt jobbigt för att vi ville alla 3 hem till storebror. sadde är nu hemma med noah och jag är kvar med lovi.
 
de var här och hälsade på nyss. han är den goaste storebror jag kan tänka mig. klappade om lovi när hon skrek, drog vagnen, klättrade upp på hjulet för att se till henne - spanande in henne lite. gjorde precis allt sådant som värmer i mammahjärtat.
 
snart är vi återigen samlade hela bunten. på måndag blir det troligtvis ultraljud om inte allt skulle låta perfekt på söndag. vet ni vad? jag tror det låter perfekt på söndag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Heni

Du är den finaste Arosen på jorden. Kram på dig och Lovi .

2012-07-06 @ 19:35:24
Postat av: Anonym

Såklart det låter bra på söndag. Jag håller alla tummar jag har! Så fin hon är er lilla tös, och så mycket hår!

2012-07-06 @ 19:53:51
Postat av: Sara LK

Klart det kommer låta perfekt på söndag! Och vilket fint namn ni valde! Kram

2012-07-06 @ 19:57:33
Postat av: Johanna

G R A T T I S till lilla Lovi! Så vacker och fin liten prinsessa ni har fått ♥

Tror absolut att blåsljudet är borta på söndag. En del barn har ju kvar det efter födseln men det brukar försvinna de kommande dagarna. Min syrras lille son hade samma när han föddes för en månad sen.

Njut av ditt lilla gryn och ha en fin helg

STOR KRAM

2012-07-06 @ 21:29:29
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

Tror inte det är SANT! :( Jag hoppas att det blir bra och att ni får åka hem på söndag! Alla minnen ja... Den tiden var jobbig. Vill och väljer att tro att det blir bra! STOR KRAM

2012-07-06 @ 21:36:45
Postat av: Jenny E

Jossan! Det är jättevanligt med blåsljud! Agnes hade det också. O jag vet precis hur ni känner er. Man vill bara hem o påbörja sitt nya liv o så blir det så snopet när man inte får det. Kram på er! O btw...de sa tre dagar till oss men vi fick åka hem efter en. Då hörde man inget längre... Se bara till att de tar bort noteringarna om blåsljudet från journalen, annars kan dwt bli problem med försäkringen!!
Kram o stort grattis!

2012-07-06 @ 22:56:52
URL: http://Unsan.blogg.se
Postat av: Philip

Ooh vilken superfining!! Stort Grattis till hela familjen & lycka till med allt!!

// Philip

2012-07-06 @ 23:06:18
Postat av: Jossan

Tack för fina ord. Vet att det är vanligt med blåsljud. Men med vår bakgrund med Noah och vår förhoppning denna gång så blir även denna lilla sak stor. Men snart är vi hemma igen!!

2012-07-07 @ 07:04:05
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Emma o Majas mormor


GRATTIS till er fina lilla dotter.
jag tror och hoppas som alla andra här på bloggen: att blåsljuden är som bortblåsta nu på söndag och att du o Lovi får åka hem på söndag.
Lycka till

2012-07-07 @ 08:32:29
Postat av: Maria

Kramar ....

2012-07-07 @ 09:05:01
Postat av: Lady S

Grattis till ännu ett litet mirakel. Gudomligt söt :-)

2012-07-07 @ 17:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0