Publicerat: 2012-01-02 Klockan: 23:39:00

the big lebowski

the big lebowski, 1998. regi coenbröderna.

nja. höga förväntningar och riktigt så bra tyckte jag inte att den var. början var lovande men sen kändes filmen ganska seg överlag. dialogen var stundvis riktigt underhållande.

det handlar om "the dude" lebowski som blir förväxlad med en miljardär och därav blir han indragen i ett gisslandrama där han ska rädda en rullstolsbundens mans fru från hennes gisslantagare. men the dudes polare drar in honom i en ännu större knipa. och allt som the dude ville från början var att få upprättelse över hans matta.

betyg 3 av 5.

imdb - 8.2 av 10.



Kommentarer
Postat av: Jenny T W

Jag har försökt se den säkert 4-5 gånger, har alltid somnat halvvägs...dock har jag gillat den innan jag har somnat! :)

2012-01-03 @ 00:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0