Publicerat: 2012-01-30 Klockan: 14:28:00

mellan väggarna

mellan väggarna, 2008. regi laurent cantet.

läraren och författaren francois begaudeau spelar sig själv i denna film. han är lärare i en högstadieskola i en av paris invandrartäta förorter.

filmen utspelar sig i ett klassrum - hela tiden. ja eller lärarrummet. francois är mycket engagerad i sin klass och det uppstår levande diskussioner konstant. kanske var det därför jag somnade...

det var inte tyst en minut. och att höra franska en lördagkväll när jag redan är seg var sövande. så jag gav nog inte filmen rättvisa med mina låga 2 i betyg...

betyg 2 av 5.

imdb - 7.6 av 10.


Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som en film heeelt i min smak. Vi har ju rätt olika filmsmak. Så nu lägger jag till denna film plus Jane Austen Book Club. Du förstår att Pelle jublar här hemma. Jag själv precis överlevt Red.... :)

Kram Kram

2012-01-30 @ 20:01:12
URL: http://www.livetiludden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0