Publicerat: 2012-01-17 Klockan: 18:58:00

inskolning

idag har jag varit med noah på hans inskolning.

om en vecka kommer han ha gått sin första riktiga dag på förskolan.

det suger tag i magen. det gör det. fast jag är inne i förskolans värld då jag arbetat inom förskolan i x antal år, likaså har sadde.

trots att jag haft x antal inskolningar och gett de föräldrarna en trygghet.

trots detta suger det till i magen.

hur kommer det gå? kommer de hålla koll på allt han får och inte får äta. kommer de fixa korsetten, kommer de ens ha tid till det?

innerst inne vet jag ju att det kommer gå bra. jag vet även att både jag och sadde är 5 min bort om det är något de inte får till med korsetten eller dylikt.

men det suger ändå till i magen.

om 2 veckor när noah gått i förskolan en vecka hoppas jag att mitt lugn infunnit sig. noahs lugn kanske redan finns där från första dagen.

vi får ett smakprov imorgon. då ska sadde lämna noah och gå och sätta sig i personalrummet...


Kommentarer
Postat av: sara

oh vet verkligen hur det känns! har skolat in folke två gånger, jobbigt! och i april/maj är det redan dax för lillfisen usch! kram på er

2012-01-17 @ 19:56:10
URL: http://fiskenforfan.blogg.se/
Postat av: Bettan

Det kommer säkert gå galant för Noah på dagis. Även om det känns jobbigt för er. Fröknarna är jätte bra och har faktiskt haft väldigt bra koll på barnen tycker jag. Hoppas ni kommer trivas lika bra med dom som jag och Emilia gör :)

2012-01-18 @ 16:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0