Publicerat: 2012-12-27 Klockan: 16:59:00

natten som gud glömde

igår önskade jag att lovi skulle sova en hel natt. det skulle jag aldrig gjort.
 
det är som så att lovi sovit som en bebis de senaste nätterna, dvs vaknat var tredje timme för att äta. så vid 01.30 vaknar jag. utan att gå in på detaljer kan jag säga som så att när kroppen är van att amma var tredje timme så vill den ammas var tredje timme. jag försökte härda ut en timme men sen gick det inte mer. så efter tvångsmatning av sovande bebis, pumpning och byte av mjölkiga kläder så återgick jag till sängen.
 
då var det dags för den stora sonen. han vaknade och skulle absolut inte sova. det uppstod smärre kalabalik där ute som slutade med att jag bar in en skrikande son till hans säng och la mig i fosterställning bredvid. där låg jag mellan 3.30 till 5.30 då han äntligen somnade efter att jag sjungit trollmors jävla vaggvisa i en timme.
 
jag smög ur hans rum och in till vår säng. mitt i allt vill jag inte väcka farmor som ligger i vardagsrummet och sover. jag anar ommöblering i sovrummet så jag tänder nattlampan för att se mannen på min sida och bebisen i mitten. kryper ner på mannens sida. i en säng som det knappt går att ligga i. varför? jo det är som en sandsäng. varför? jo för att min man skulle vara snäll igår och ge mig en fotmassage... men han råkade ta peelingkrämen och var inte lika duktig på att ta bort den...
 
jaja det var en parantes. så nu ska jag lägga mig. sträcker ut mig i sängen och då vaknar bebisen. bebisen somnar om efter ca 10 min. 20 min senare går larmet från den stora igen...
 
påminn mig att aldrig mer önska att få sova en hel natt....

Kommentarer
Postat av: Jessi s

Samma sak för oss ;) men 1 dag händer de förhoppningsvis

Svar: ja nu tycker jag det har stabiliserats en del!
Josephine

2012-12-30 @ 19:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0