Publicerat: 2011-09-25 Klockan: 09:17:00

status

nu är det söndagmorgon och jag blev omskakad i foten kl 7.10 av kirurg 1. det var dags för en tidig rond då han skulle in på en operation.

så hur är status? igår på ronden fick vi träffa kirurg 1. vi fick se mer röntgenplåtar och han berättade mer ingående hur de sparat en bit av den extra halvkotan i noahs rygg. annars hade han inte kunnat svanka. han har kvar lite skolios. mellan 17-24 grader beroende på vart de mäter ifrån. men det viktiga är att detta område är stelopererat så det ska inte kunna öka.

korsetten som ska börjas tillverkas imorgon behöver inte vara på dygnet runt!! han slipper sova i den och det viktigaste är att ha på den när han är i rörelse och främst i rörelse med andra barn.

nu har de tagit bort den delen av morfinet som pumpar in smärtstillande hela tiden. kvarstår gör puffarna som vi ger plus 3 olika orala smärtstillande varav en av dem är morfin.

de drog katetern nyss så nu har han bara cvk´n kvar i halsen för dropp och smärtstillande.

sadde kommer bli sjukskriven en bra bit fram, ca 3 månader.

ungefär där är vi. har vi tur får vi bo tillsammans på ronald mc donald hus ett tag nästa vecka. tills korsetten är färdig. vi får se hur de lägger upp planen för oss.

det skulle vara skönt för jag börjar bli rätt trött på att det kommer in människor var tredje timme för kontroller och styr. som det är nu ger vi ändå medicinerna själva. så när väl cvk´n är borta så är allt det "stora" medicinska borta och vi kan bli än mer självständiga.

Kommentarer
Postat av: Anna

Kan inte säga mer än att jag tänker på er...varje dag! kramar

2011-09-25 @ 09:41:56
URL: http://annasphotography.blogg.se/
Postat av: Milla

Vad skönt att han inte behöver sova i den och att han får mindre smärtstillande. Förstår att det skulle vara skönt om

Ni får flytta på er, om inte annat för att veta att ni är ett steg närmare Noahs tillfriskande.

Ses om en stund. Puss puss

2011-09-25 @ 12:50:01
URL: http://cmillis.blogspot.com
Postat av: Anna

Låter som det tagits några ordentliga steg framåt!! Det är ju skönt även om jag förstår att det är långt kvar än. Å vilka bra nyheter om korsetten också, tänk så gott han kommer få sova då han får kränga av sig den!

Stor kram till er alla 3!!! Vi hejar på er här!!



Kramelikram

2011-09-25 @ 13:55:14
URL: http://annaochfamiljen.blogspot.com
Postat av: Linda

Åh, vad jag känner igen det där med att det kommer in personal HELA tiden, man får liksom inte en stund för sig själva och bara vara med varandra..det är alltid än det ena, än det andra.

Hoppas verkligen att ni får bo tillsammans.



Annars tycker jag att det känns som om det går framåt med rasande fart, även fast jag vet ni inte känner så, men barn har en makalös förmåga att återhämta sig..de är som små mirakel varenda en.



Tänker massor på er, ska ni veta och jag önskar er lite lugn och ro.



Massa kramar!

2011-09-25 @ 14:26:16
URL: http://tovemingroda.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

fin rygg ;) ser bilden till höger i bloggkanten

2011-09-25 @ 16:49:08
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Samuel

Hej! Bara replik till "Bodypalace". Jag har ingen aning om vem du är eller vilken relation du har till Jossan, men det jag kan konstatera är att "känsla" är något du inte besitter.



Förhoppningsvis tar inte personen bakom denna blogg åt sig, men jag kan säga att jag faktiskt tar riktigt illa vid mig. Sannolikheten att du läser det här inlägget är väl minimal, men gör du det, skärp till dig för fan!

2011-09-25 @ 17:16:07
URL: http://parltavlor.se
Postat av: Farmor/heni

Skönt att det går framåt. Långt kvar men kämpen Noah och ni kommer att klara av detta galant precis som ni har gjort hittills. Trots alla problem har ni uppfostrat en trygg liten hjälte som är glad. Älskar er och finns här för er

Heni

2011-09-25 @ 18:02:50
Postat av: Rebecka'

Hej!

Hur är det med dej idag då? :)

FIN & BRA BLOGG!



Hoppas att du får en fortsatt bra Söndag! kram.

2011-09-25 @ 18:13:06
URL: http://rebeckalicious.blogg.se/
Postat av: Åsa.H

Tänker på er!!Vilka Kämpar ni är kram

2011-09-25 @ 20:32:05
Postat av: Linda

Brukar läsa din blogg...varje gång gråter jag. Mitt mammahjärta värker!

Noah är så fin, ni är så fina! Jag frågar mig jämt "hur orkar de" men jag vet att ni gör det för att ni har kärleken , ni har varandra!

Alla tankar till er. Tankar och värme!

Linda

2011-09-25 @ 22:18:04
URL: http://www.cineron.se/linda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0