Publicerat: 2011-10-03 Klockan: 16:33:00

flickan från ovan

flickan från ovan, 2009. regi peter jackson.

jag älskar filmen från början till slut. jag älskar hur den är filmad. hur nära vi kommer flickan. jag älskar musiken. jag älskar storyn. jag våndas med det faktum att det finns onda människor som anser sig ha rätten att ta en annan människas liv. jag lider när jag ser familjens panik och sorg när de inser att deras älskade flicka har blivit mördad.

jag älskar det faktum att vi får se flickan från "in-between". en del har sagt att filmen är splittrad. jag struntar i att det är både en thriller, familjedrama och lite fantasy. i mitt tycke är det en av sakerna som gör filmen helt underbar.

filmen inleds med en berättelse från flickan, hon berättar ; "jag var 14 år när jag blev mördad, den 6:e december 1973". vi vet om att hon ska bli mördad. vi vet inte när. vi anar när.

se den!

betyg 5 av 5.

imdb - 6.6 av 10.



Kommentarer
Postat av: Therese

Pelle surrade om den här filmen i våras. Undrade om jag ville se den. Men hörde året Fantasy och totalvägrade men efter att ha sett klippet så ligger även denna på listan nu. Jag är lite krasslig idag och umgås mest med datorn därav mycket kommentarer :)Pelle är dessutom förlorad i Dexterserien.. Kram till Er. Vad stark han ser ut Noah. När han gick med vagnen!

2011-10-03 @ 20:09:17
URL: http://www.livetiludden.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tack snälla. Det är jobbigt som sagt när det blir bakslag och dessutom när han behöver det som mest.. Men det är bara kämpa på! Efter regn kommer förhoppningsvis solsken.

Ni vet ju om nån.

Hoppas ni får tag på en bra sjukgymnast som kan hjälpa Noah med vänsterbenet. KramKram

2011-10-03 @ 20:19:27
URL: http://pasenab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0