Publicerat: 2011-11-14 Klockan: 14:44:00

min status

japp.

antibiotika kuren är slut. då ska man ju må bra.

det gör jag. iallafall från bihåleinflammationen. däremot sitter hostan kvar. näsan är fortfarande täppt och min kropp är så trött. de är väl det som sitter kvar av den akuta bronkiten. ganska naturligt efter så många sjuka veckor.

det som känns märkligt är att jag fungerade så pass bra när jag var aktivt sjuk. men så fort jag blev passiv så kollapsade hela kroppen. kanske för att jag tillåter mig att vara sjuk nu.

så denna vecka blir jag också hemma. sjukskriven. stränga ord från läkaren. vila. vila i mitt hem. känner mig som en fånge med fotboja. husarrest. det var skönt att rymma bort till spa´t i helgen. bara jag och sadjad. där var det mer vila än vad jag haft de senaste 17 månaderna!

jag lyder min läkare. jag tycker om min läkare. så jag vilar.

går omkring i myskläder. slötittar på tv, läser och låter kroppen få vila.

känns lyxigt. men om det är det som krävs för att jag ska återfå min styrka så är det just det jag ska ägna mig åt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0