Publicerat: 2011-07-14 Klockan: 08:49:21

ahumahumahum.....

idag är det den 14 juli.........

idag är det exakt en månad kvar av min ledighet. jag har varit hemma i 13 månader. 13 månader..... jag har en månad kvar.

många har en månad semester och det är evigheter för dem. för mig är en månad i detta perspektiv ingenting...

ågren.

den 15 aug börjar jag jobba.

jobbet kommer bli roligt för jag stortrivs där. men att vara borta från noah kommer bli pest och pina. vi har ju hängt ihop som ett klisterband. nu ska jag lämna honom hemma och vara ifrån honom i 8-9 timmar. hänga med honom några timmar och sedan natt.

GAAH. så stavas min ångest.

men det är såhär det är. jag måste jobba. jag måste lämna min ninni. nu är han ändå hemma. i dec kommer han bli lämnad på förskola.....

min ninni. förskola.....

nu är min ågren ute i text. nu ska här njutas av den sista månaden av ledighet med min ninni. en sak som kommer bli väldigt positiv med att vara ifrån min ninni är att jag kommer njuta av all ledighet mer. jag kommer uppskatta den mer. för nu har ledigheten blivit vardag. inget direkt exklusivt. utan vardag. om en månad kommer ledigheten med min ninni betyda allt.

om några timmar ska vi iväg till vin och tilbringa ett par timmar där tillsammans med läkarna på ögon. utreda om noah skelar eller inte....

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vet hur det känns! Ågren, ja!! Men på något sätt vänjer man sig och tiden tillsammans med familjen blir ännu mer värd! Njut av den sista månaden nu och ha det toppen! kramar

2011-07-14 @ 10:22:06
URL: http://darlyckabor.blogg.se/
Postat av: Sara LK

EXAKT så där känner jag med. Fattar inte hur alla andra klarar det men gör de det ska det väl gå för mig med tänker jag. Och killarna behöver ju sina pappor också, de kommer ju ha det jättemysigt hemma tillsammans... Lycka till på ögonmottagningen!

2011-07-14 @ 10:37:50
Postat av: Anna

Ja, det är hårt. Minns när jag började efter Daniel, då var det ändå helt "ok" eftersom vi redan börjat jobba på syskon men denna gången visste jag att det var sista...

O att båda föräldra"ledigheterna" varit upprutat mellan sjukhusbesök gör att man kännt sig lite snuvad på allt men så verkar livet ska vara för en del av oss.



Det kommer gå jättebra Jossan, men jag ska inte sticka under stolen med att man längtar massor efter sina barn. Men det är säkert sunt det med ;)

Kraaaaaam

2011-07-14 @ 13:08:38
URL: http://Annaochfamiljen.blogspot.com
Postat av: Anna

Glömde - stort lycka till med n's ögon!

2011-07-14 @ 13:09:39
Postat av: Maria

Vet hur det är ... specillt känslan då Oscar skulle börja, mitt första barn :-( Med Alice kändes det lättare för Oscar redan gick där men oron för hennes mage fanns ju ... Men nu har du lite mer ledighet kvar så njuuut !! snart ses vi oxå ;-) kramis

2011-07-14 @ 17:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0