Publicerat: 2011-02-07 Klockan: 21:47:26

i dina ögon hittar jag lyckan

nu är den åttonde, nioende och tioende tatueringen på plats. men egentligen är det bara nio eftersom att rankan nu har fått sin blomma!

idag har jag varit på house of pain och fått noahs namn på handleden, texten "omgiven av kärlek" på underarmen samt noahs blomma på vristen vid rankan.

efter mycket om och men så valde jag en prästkrage. prästkragens betydelse står för; i dina ögon hittar jag lyckan" och jag kunde inte finna en bättre betydelse än den. min första tatuering med färg i dessutom.



om några månader när det svarta tonas ner kommer rankan se mer enhetlig ut. nu är blomman så skarp mot resten. först hade jag inte tänkt att ha blomman så stor. men efter en del övervägande för en snyggare tatuering längre fram så fick den bli det. om vi får en till liten knodd så kommer nästa blomma hamna snett under och sedan kommer tatueringen skuggas in. så av den anledningen så fick det bli en större blomma!


Kommentarer
Postat av: Milla

Ja det förklarade saken lite mer =). Jag tycker att ni hittade verkligen en jättefin stil och att det var snyggt gjort, ska dock bli kul att se allting live snart hoppas jag =).

Puss

2011-02-07 @ 21:52:50
URL: http://cmillis.blogspot.com
Postat av: Maria

Fint med blomman :-)

House of pain hette visst stället där Mathias (barnens gudfar o min bästa kompis ex) var o tatuerade sig ...

2011-02-08 @ 07:16:44
Postat av: annah

jätte fint alltihop. blir så tatueringssugen :)

2011-02-08 @ 16:48:40
URL: http://glitterflickan.blogg.se/
Postat av: Ullis

Skitsnyggt Jossan. kram till er alla

2011-02-08 @ 18:15:51
Postat av: Lina

Jättefina och betydelsen är ju klockren! Jag har ju tre gigantiska hibiskusblommor på höger överarm .. En rosa för mig och två blåa för Martin och Vincent;) ska boka en tid snart på MayDie för en blomma för Charlie! Ska passa på att göra bakgrund då så det blir en half-sleeve;) så fint med tatueringar och man blir verkligen beroende!

2011-02-08 @ 20:28:07
URL: http://www.rosells.nyfotat.se
Postat av: Imoo

Heeej, jag är jätteintresserad av att göra en tatering i handleden men vill först fråga dig hur det gick till, om det gjorde ont eller nt. många säger att det är farlig eftersom där sitter ådrorna?



vad är din tips för mig. Kram :)

2011-11-22 @ 14:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0