Publicerat: 2011-12-29 Klockan: 21:28:00

"rutinbesök"



idag var det dags för ett rutinbesök på vin med noah. jaja ett rutinbesök där inget nytt kan påvisas. men herregud när ska vi sluta vara så naiva? det är inte mycket som är rutin med noah. inte i början av vacterlkarusellen iallafall. men vi trodde att det denna gång var dags för de mer vanliga besöken. idag hördes dock blåsljudet tydligt. till detta ska tilläggas att det aldrig tidigare hörts.



läkaren kunde heller inte riktigt säga om det handlade om ductus eller något annat. det får ultraljudet i jan/feb visa. men nu är det ju som så att det ska inte finnas ngt mer än ductus som är öppet. noahs vsd ska ha vuxit igen. så nu är frågan om det verkligen har det eller inte. vi fick göra ett ekg direkt efter besöket för att se om det var akut. det var det inte då ekg´t såg normalt ut - puh!

men troligtvis blir det en operation i lund när noah är i skolåldern. inte för att noah mår dåligt nu, utan för att noah troligtvis kommer må dåligt av det i vuxen ålder. därför brukar man välja att stänga hålen.



så var det med det rutinbesöket.

Kommentarer
Postat av: Anna

Älskade ni - söta söta Noah!

Vad ni ska behöva gå igenom! Man vill ju komma till den punkten då allt som behöver ordnas är över, när man ska sikta framåt och låta allt bli bättre som redan åtgärdats.



Jag hoppas och ber för att detta skall vara enklare än ni befarar, att allt blir bättre och inte alls ser så illa ut i slutändan. Man blir naiv då det gäller våra små, man tror att det någon gång ska få vara enkelt, att de ska få vara i fred och vara barn...



Jag tänker på er - massor - tack så enormt mkt för sms - de är uppskattade - även om jag inte alltid hinner svara.

Stor kram!!

2011-12-29 @ 22:53:00
URL: http://annaochfamiljen.blogspot.com
Postat av: Maria

Ni är ju vana vid det vid det här laget men jag önskar så att ni slapp fler "bakslag" och kunde få blicka framåt utan att hela tiden ha något på gång, något framför er som måste åtgärdas med er fina lilla Noah ! Trodde faktiskt att efter den jobbiga rygg op skulle det få vara lugnt ett tag.

Var ju iaf skönt att det inte är nåt akut just nu om något positivt ska sägas i detta. Kramar !!!

2011-12-29 @ 22:54:37
Postat av: Stina

Skickar stora kramar till er! Ja, om man någon gång kunde sluta tro att det bara är rutinbesök... Men samtidigt- det kanske är det man överlever på? Att vara naiv och hålla hoppet uppe. Annars skulle man ju alltid gå runt och vara livrädd. Kraaam!

2011-12-30 @ 08:18:35
URL: http://blomsterv.blogspot.com
Postat av: Carro

Men när ska det vända för er då??? Lilla Noah! JAg kan inte tänka mig in i hur det måste kännas att få bakslag efter bakslag hela tiden :-( MEN vilken tur att läkarna har bra koll på honom och att dom upptäcker sånt här tidigt. Varm kram till er alla 3.



Jag vill också passa på att önska er ett sprakande, och gnistrande GOTT NYTT ÅR. Nästa år hoppas vi på bättre lycka och häls :-)

2011-12-30 @ 10:00:01
URL: http://carolinatjader.blogg.se/
Postat av: Milla

Ja att det alltid ska vara nåt mer och att Noah aldrig bara kan fp växa och njuta av vardag. Men samtidigt får man bara tacksam för att de inte missar nåt sånt här eller att de bara avfärdar det.

Jag hoppas så innerligt att ni ska få ett lugnt 2012 och att Noah bara ska få njuta av allt (även om jag inte tror att man kan hitta nån som är så glad och lycklig som Noah är).

Puss mina älsklingar

2011-12-31 @ 09:05:06
URL: http://cmillis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0