Publicerat: 2011-12-21 Klockan: 20:50:57

halvtid

idag är det halvtid.

halvtid med korsetten.

den 21 dec.

för exakt 3 månader opererades noah för fjärde gången.

för exakt 3 månader såg livet ut såhär;



för 3 månader kändes livet inte alls kul. så fort det kan vända. så fort det kan återgå till det "normala". till vår vardag. inte till en normal vardag, men till vår. den vardag som för oss är förenat med trygghet.

idag är det 3 månader kvar med korsetten.



oh vad vi längtar till att bli kvitt med den. noah upplever en sådan frihet på kvällen när han slipper den. tänk att få gå omkring hela dagarna utan korsett. att få ha kläder på sig som passar och inte åker ner. att slippa bli varm som en kamin. att kunna smeka noah över hans rygg och att han känner det. att få ta upp vår son och känna vår son och inte en hård korsett som blockerar vår mjuka härliga son.

jag har en stark hatkärkek till korsetten, precis sådana blandade känslor som jag hade till stomin.

både stomin och korsetten kommer ha lagt beslag på min son i ett halvår var. jag gillar inte att dela min son med korsetten och jag gillade inte att dela min son med stomin. men det har inte funnits några alternativ.

under de 4 perioder vi har bott på sjukhus har vi träffat otroligt fina människor. under alla de dagsbesök och rutinkontroller vi har varit där har vi haft förmån att bli bemötta på ett bra sätt. men det är ändå ett sjukhus. ett SJUKhus. min kära vän carolina som jag skrev om igår har idag valt att publicera brevet som hon skickat ut till företag. gå in här och läs om det. gör en insats. en insats för noel med familj och en insats för oss alla som har bott och kommer behöva bo på sjukhus. sätt in en julklappspeng till noels insamling.

idag satte jag in vårt bidrag till insamlingen. jag säger som therese; det var vår viktigaste julklapp.

Kommentarer
Postat av: Martin Olsson

Jag har sagt det en gång förrut, men säger det igen..



Du och Sadde är så fruktansvärt starka och positiva trots allt som hänt er familj, så att säga att ni är "Beundransvärda" räcker inte...inte på långa vägar...



Om jag tillhörde Adeln, skulle jag lyfta på hatten i vördnad...

Om jag var militär, skulle jag göra honnör..

Men jag gör som en vanlig Svensson gör..Like på FB och Kram kram!! till er alla tre :)

Mvh Martin

2011-12-21 @ 21:16:13
Postat av: Therese

Stor Kram till Er! Fasiken vilken kämpe han är Noah! Dag ut och dag in med korsetten. Ni fixar väl världens brakfest när han slipper korsetten?! Det måste firas på något sätt! Som jag sagt tidigare, vilket första år. Eller rättare sagt första 1.5 år. De börjar bli stora nu. Med vilja och med bestämdhet. Jag beundrar er. För er styrka och för er kraft. Tack för att du har funnits där. I med och motgång. God Jul till hela familjen!

2011-12-21 @ 21:38:19
URL: http://www.livetiludden.blogspot.com
Postat av: mormor till Emma o Maja

vad duktig han är, er lilla Noah. han har haft många tuffa utmaningar under sina 1,5 år. jag hoppas såå att det blir bra med ryggen och att korsetten åker av om 3 månader.

hoppas nu att ni får en härlig jul med allt vad det innebär. så vi vill önska er

en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År



Siv.Britt o Kent

2011-12-22 @ 22:12:04
Postat av: Lina

Vilken tur att ni har varandra.. ni är starkast tillsammans och ni får styrka av varandra=)

Ni är fantastiska alla tre och jag hoppas ni får en underbar jul tillsammans med er familj! Kram Lina

2011-12-23 @ 11:50:08
URL: http://www.linarosell.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0