Publicerat: 2011-08-13 Klockan: 12:22:22

samhörighet

igår 22.30 var vi hemma från garphyttan. årets VACTERL-läger. stället där vi kände oss så normala. där det pratades om magar, tarmar, strupar, hjärtan, ryggar, tummar, njurar och mycket mer som det mest naturliga i världen. där alla nickande instämmande och förstod. där frågorna och svaren korsade varandras vägar hela tiden. där vi kände sådan stor samhörighet. det var 2 fantastiska dagar och jag hade gärna stannat kvar längre OM det inte vore som så att jag är en sådan som måste tillbringa lite tid hemma innan det är dags för jobbet.

särskilt eftersom att jag har varit hemma i 14 månader.....

jag publicerar bilderna efter medgivande men väljer att inte namnge några personer.



torsdagen bjöd på bus!



något som var riktigt roligt var att de som ägde vårt lantställe innan oss var där. vi köpte landet 1979 och då var sonen i det huset 16 år. idag hade han en egen son med VACTERL och de var med på lägret! så nästa sommar är de utbjudna till landet!



de här tre tjejerna hade riktigt roligt tillsammans.



badplatsen.....



.... som nyttjades flitigt av såväl barn som vuxna.



ännu en mamma som bloggar och finns på vår grupp på fejjan! det var kul att ses j!



noah svävade högt upp bland molnen med hjälp av både pappa och mamma.



barn fanns det gott av så lekkamrater fann alla.



vi hade tipspromenad om alla deltagare på kvällen.



alla barn fick en sponsorpåse från olika företag som ville sponsra föreningen.



den fina utsikten.



min fina man.



japp det var ett säkert ställe vi vistades på;)



dag två bjöd även den på härligt väder och glada människor.



fina lilla älskling.



det kom en familj på besök över dagen som vi klickade med direkt och vi pratade mycket under dagen.



alla barnen i föreningen!



vi fick gå på en föreläsning som handlade om VACTERL och om det finns några genetiska orsaker till uppkomsten. nja var nog svaret. studien var inte avslutad så än var inte svaret definitivt. men det verkar vara som så att det är slumpen (- eller möjligtvis IVF???????) som kan spela in.



vi blev indelade i grupper och lekte en massa lekar som gick ut på samarbete.



vi hade med oss en slug en som fixade det mesta!



vinnarna presenteras och "kämparna" vann och det var inga mindre än vårt lag!



noah och h kastade bollen till varandra under kvällen! dessa två bilder talar sitt tydliga språk om att det var roligast att ha bollen!



2 fina dagar som jag kommer leva länge på. över 60 deltagare från olika delar av hela landet.

i mars möts vi igen. då är det årsmöte. jag ser redan fram mot det.



Kommentarer
Postat av: Maria

Kul att läsa ! Fina foton ! Underbar närbild på Noah ! Kul att ni har varandra :-) Är glad att VI har varandra även om vår relation inte handlar riktigt om samma sak ... kramar !!

2011-08-13 @ 17:55:08
Postat av: Johanna

Ni ser ut och haft det helt underbart =)

2011-08-13 @ 18:35:12
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Hillevi

Vad härligt ni verkar ha haft det! Kan bara tänka mig in i hur skönt det måste få träffa både föräldrar och barn som delar er erfarenhet. Vad häftigt också ang. familjen som hade haft ert lantställe innan ni köpte det :) Kram!!

2011-08-13 @ 20:56:52
URL: http://hillevilarsson.blogg.se/
Postat av: Milla

Ser ut som ni har haft det riktigt underbart när ni har varit iväg. Kan verkligen tänka mig att ni längtar till nästa gång för att få träffa alla vuxna och barn igen.

Puss

2011-08-14 @ 00:07:51
URL: http://cmillis.blogspot.com
Postat av: Jenny Strömgren

Ja det var jättekul att träffa er! Synd bara att vi inte hann pratas vid mera. Eftersom vi kom så sent på torsdagen..Skulle ha önskat att det fanns mera tid för vuxna att prata eftersom när man har barn som springer runt hela tiden har man ej fokus på samtal..Jag vet att när jag varit på andra läger med hjärtebarnsföreningen har de större barnen passat de mindre och hittat på bus så att föräldrarna får samtala i grupper osv. Jag hoppas vi får träffas någon fler gång för jag hade mer att prata om..Kram

2011-08-14 @ 07:44:31
URL: http://fjallblomman.bloggplatsen.se
Postat av: Jossan

På kvällarna finns det mkt tid att prata beroende på när barnen somnar;) sedan beror det självklart på vilken ålder barnen har. En del kan leka självständigt och en del behöver passning. Vet att ILCO också har med lite barnpassning. Men det känns som om detta läger mer är till för just barnen! Snart ses vi igen!

2011-08-14 @ 08:37:29
Postat av: Linda

Åh, vad härlig ni verkar ha haft det. Ångrar mig lite att vi inte var med, känns som om jag just nu behöver andra att få ventilera med, få lära mig mer. Tycker dock att Tove är lite för liten än, men nästa år ska vi banne mig vara med!

2011-08-14 @ 19:39:16
URL: http://tovemingroda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0