Publicerat: 2010-11-10 Klockan: 19:03:59

derbymatch


det vankas derbymatch ikväll! därav är noah klädd såhär fin!! kom igen united kom igen!!

 

idag har vi varit med erika och myst med bebbar. sara och egil kunde tyvärr inte komma med på träffen. noah var lika glad idag som sist när han skulle bli nedlagd på mage.. hmm.. han älskar faktiskt att ligga på mage hemma på golvet!

 



vi var på maxi en sväng. då hörde jag en mamma tala till ett av sina två barn;

försvinn härifrån. jag vill inte se dig. oförskämda unge....

den här ca 10 år gamla pojken gick efter de orden ledsamt efter sin mamma....

undrar om jag själv kommer komma till det stadiet då jag väljer att säga sådana ord. det gjorde så ont i hjärtat av att bara vara nära denna pojke som fick höra det här. jag kommer med högsta sannolikhet att tänka de orden vid mer än ett tillfälle. men kommer jag någonsin att uttala just dem orden högt till noah.

jag hoppas att jag kommer skärpa mig och välja andra ord. tycker inte att någon människa förtjänar att höra just de här orden........

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Nä hoppas att man kan bita sig i tungan hur trött och grinig man själv än är, skulle må väldigt dåligt själv om jag sa något sånt. Är förresten fortfarande sur för att jag inte kunde komma idag när jag faktiskt hade kunnat :/

2010-11-10 @ 20:07:42
Postat av: Maria

Nää det lät hårt men nog kan jag få ångest över arga ord till min son ibland :-( När han är på rethumör, inte lyssnar, stökar runt med sin syster o jag är trött !! Inte lätt att vara pedagogisk då, det kan jag lova ! På jobbet är det en HELT ANNAN sak. Men hudsaken man pratar, ber om ursäkt och visar att vuxna oxå gör o säger fel ibland.

2010-11-10 @ 21:01:07
Postat av: Josefine

absolut vuxna kan också göra fel och säga fel. det jag undrar är om hon kan lära sin son att inte vara oförskämd när hon själv använder ett sånt pass oförskämt språk till honom. pedagogisk behöver man inte vara men lite "bonnförnuft" skulle ha behövts i den situationen. eller enligt min åsikt då...

2010-11-10 @ 21:14:37
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Johanna

oh så säger man väl ändå inte till sina barn hur arg man än är på dem för de kanske inte gör som man säger?



känslig ålder... det är då man vill rusa fram och krama och berätta att du betyder något

2010-11-10 @ 23:06:17
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: PB

Arg och irriterad kommer man säkerligen bli många gånger på sina barn men att säga så skulle ALDRIG komma på fråga. Dum mamma!!!!!

2010-11-11 @ 15:56:16
Postat av: heni

Jag är säker på att du aldrig kommer att säga sånt till Noah. Du är full av kärlek och vet hur man gör med barn.



Kan farmor be om ett nytt videoklipp??



Älskar dig, din Sadde och Noah

Heni

2010-11-11 @ 17:29:13
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om han nu var oförskämd ...så är det ju hon som uppfostrat honom till det:-( det är inget han lärt sig själv...många hårda ord har man säkert sagt i sina dagar ..nu när äldsta är 17 år.;-)..men jag tror och hoppas att de kärleksfulla orden har varit desto mer :-)

2010-11-12 @ 21:57:35
Postat av: malin orhagen

Glömde skriva namn :-)

2010-11-12 @ 21:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0