Publicerat: 2010-11-23 Klockan: 11:15:00

Day 05 – Your definition of love

kärlek..

när jag utvecklas tillsammans med en människa mot samma mål. kanske att vi kommer dit på olika sätt men accepterar de olika sätten.

när jag känner en genuin känsla av värme i bröstet då jag tänker på denna människa.

att vi växer tillsammans och av varandra. att vi tillför varandra nya synsätt och olika perspektiv på saker och ting och för dem till VÅR helhet. VÅRT liv.

att vilja umgås med varandra. att lita på varandra. att skratta med varandra. att trösta varandra. att vara trygga med varandra. att fortfarande kunna förvåna den andra. att veta den andra personens brister men älska varandra ändå.

att stötta varandra. att ha små egenskaper tillsammans med den andra. att vara varandras bästa vänner samtidigt som det finns en attraktion. att finnas hos den andra när den ena dalar eller att våga dala samtidigt. att veta att den andra står stadigt som berget fast vid din sida.

att våga uttrycka en annan mening och veta att du är älskad ändå. att inte behöva göra sig till eller spela ett skådespel.

att kunna vara dig själv och vara älskad just för det.

att längta tills den andra kommer hem! att värdesätta tiden tillsammans! att längta tills man ses.

min andra lilla människa är såklart sadjad.

vad har vi för oss för egenskaper?
* betygsätter filmer
* skriver väderleksrapporter till varandra
* har koschtimatcher
* har dater
* har lyxdagar
* har sköna vardagskvällar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0