Publicerat: 2010-05-13 Klockan: 15:06:17

vår lilla hemlighet

vår lilla hemlighet av toni maguire. boken är utgiven år 2006.

usch fy och blä. ingen rolig solskenshistoria det här inte. för det första så tänker jag på min lilla guddotter matilda när jag ser omslagsbilden med lockigt hår och stora blå ögon så det blir ännu mer fruktansvärt.

detta är en självbiografi om tonis liv som barn. hon levde med i leken det perfekta livet och den perfekta familjen men sanningen var den att hennes pappa började förgripa sig på henne när hon var 6 år gammal. det gick så pass långt att toni höll på att dö. när hon var 14 år gammal blev hon gravid av hennes fars upprepade våldtäkter och då berätta hon sanningen för första gången.

istället för ett stöd så förskjuts hon från de vuxna, från sin familj och från sina kamrater. hon "måste ha velat det själv" eftersom att hon hållt tyst i så många år.

jag tycker nästan att det är det värsta i denna biografi. sveket och de fördömmande blickarna från de vuxna. det får mig att bli så arg och ledsen. jag hoppas att alla är så välinformerade idag att de vet att det aldrig är barnets eller våldtäktsoffrets fel. det kan aldrig bli det!!!!!!!

betyg 4 av 5.


Kommentarer
Postat av: Johanna

oh jag tänkte vad har ni nu för hemligt och berätta nu då...men tji fick jag haha

2010-05-13 @ 17:27:15
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

haha ja det hade varit något. Kunde varit att ni köpt hus med... =) Fast tror inte du kunnat hålla tyst om vare sig tvillingar eller hus så här länge ler

2010-05-13 @ 17:59:39
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Milla

Usch sånt ska bara inte få hända med nåt barn och jag håller med dig helt och fullt att det är så skrämmande att vuxna människor vänder ett barn ryggen bara för att de egentligen är rädda för att se sanningen. En bra men obehaglig bok. Puss

2010-05-14 @ 13:23:13
URL: http://www.cmillis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0