Publicerat: 2010-03-17 Klockan: 16:56:31

drömmar...

skrutten drömmer nu..

har ni hört på maken. drömmer. när man drömmer då är man verkligen en individ.

undrar vad skrutten drömmer om? hur kan skrutten drömma utan ett språk och utan givna upplevelser? skrutten måste drömma om bubblande ljud, våra röster och sitt mörker där inne. men undrar i vilket sammanhang. kanske drömmer skrutten om vilka namn jag och sadjad tjafsar om.

här kommer några... jag tänker ej skriva vilka som är sadjads förslag och vilka som är mina. men ni kan gärna kommentera vilket ni själva tycker bäst om av namnen sedan.

tjejnamn; loovi, siri, freja, vilja, nova eller disa.

killnamn; ossian, julius, love eller noah.

andranamnen har vi klara. vida till flickan och rio till killen. fråga inte ens om dem;)

Kommentarer
Postat av: Mona

Tycker att freja o nova är fint.. :) Vi har oxå noah som ett av 4 alternativ :)

2010-03-17 @ 17:42:39
Postat av: Ida M

Jag tyckte nog att alla namn var fina. Fast eftersom min dotter heter Lovis (från Ronja Rövardotter) så tycker jag nog att Loovi var finast.... :D Hade helt snöat in på den boken och ville så gärna att vårt andra barn skulle heta Birk om det blev en pojke och såklart Ronja om det blev en flicka. Men icke sa Nicke, sambon ville vara med och bestämma och när lillgrabben kom blev det en Neilan... Idag "heter" dock mina barn andra saker på förskolan och i skolan eftersom lite mer udda namn tenderar att få smeknamn. Dottern kallas Isa och sonen Eije eller Leije. Lite trist tycker jag såklart för jag tycker vi döpt våra barn till fina namn men hemma heter de såklart sin riktiga namn, Lovis och Neilan. Lycka till med väljandet av namn, inte det lättaste vet jag!

2010-03-17 @ 18:31:06
Postat av: Lina

Nova är fint ,det har vi nog bestämt oss för=) Nova Loh Helena..

2010-03-17 @ 18:46:17
URL: http://www.linarosell.bloggplatsen.se
Postat av: emma

nova e fint. siri går inte de heter vår katt:P hehe



julius, love eller noah e fina allihop!

2010-03-17 @ 19:04:30
Postat av: Annah

Lowe heter ju Oliwer så det är det finaste, men Noah är med superfint!



Siri är absolut toppengulligt! Vida heter Williams bästa kompis och det är med fint!



KRAM

2010-03-17 @ 20:59:05
Postat av: Josefine

annah - för oss skulle vida vara ett omgjort namn på vidic. backen i manchester united;)

2010-03-17 @ 21:03:28
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Johanna

hihi fräckt att skrutten kan drömma... min mor gå hoppas på någon av oss skall få en siri :)

2010-03-17 @ 21:16:48
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: linda Liljeblad

Loovi o Ossian tycker jag.. otippat va? men alla namn va verkligen fina! kram

2010-03-17 @ 22:08:23
Postat av: Annie

Alltså skrutten drömmer INTE om fotboll fast jag är övertygad om att det är en Ossian där inne...

Jag tror han drömmer om att förstöra mammas planeringsmani det vore ascoolt..

2010-03-18 @ 02:57:59
URL: http://angeliqa.blogg.se/
Postat av: Alex

Nova och Noah tycker jag är fina ;)

2010-03-18 @ 08:10:06
Postat av: Sarah N

Åh Siri e ju jättefiiint! men alla namnen ni har på g är ju fina!!! Det kanske blir helt uppenbart för er vad den lille ska heta först när han/hon tittar ut?! För oss va det verkligen en liten Sigge direkt när vi såg honom=) innan va det fortfarande lite osäkert! Lycka till=)

2010-03-18 @ 08:46:49
Postat av: L Bågenholm

tjena! Namn är skitsvårt. Bara ni två är överens! Ossian tycker jag är fint.

2010-03-18 @ 09:08:14
Postat av: PB

Alla namnen är jättefina. Mina favoriter är Freja och Love.

2010-03-18 @ 10:18:31
URL: http://vitvaarkarlek.blogg.se/
Postat av: Josefine

tack för all respons.



just nu lutar det åt ossian om det blir en kille och loovi eller nova om det blir en tjej. det är det vi är mest överens om.. men men än så länge vet vi inget!

2010-03-18 @ 18:29:37
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Erika

Utan tvekan Vilja el Noah ;)



Vilja var vi inne på när vi väntade vårt andra lilla liv,men se det blev en Alwa,det passar henne perfekt =)



Lycka till med allt!

2010-03-18 @ 21:47:30
URL: http://barbafamiljen.blogg.se/
Postat av: annica

någon här ovan hade skrivit att hon fastnat för namnen i ronja rövardotter, lite så är de med mig... jag bara älskar namnen på dem nordiska asagudarna så freja ligger självklart högt på min lista:D frode, vidar, tyr, idun, saga, frej, mimer och embla är andra fina namn från asatron tycker jag.

2010-03-20 @ 10:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0