Publicerat: 2010-01-06 Klockan: 11:29:10

foglossning

imorn går jag in i vecka 18.

ni kan matten - det är ca 22 veckor kvar då.

för ca 4-6 veckor sedan började jag få väldigt ont vid svanskotan vid promenad eller när jag stod upp länge. reflekterade ej så mycket över det då jag alltid har ont i ryggen. bara att det här var ett nytt ställe att ha ont vid.

de senaste 2 dagarna har jag inte haft ont. jag har haft djävulskt ont... jag har varit nära att ej kunna förflytta mig framåt. det har låst sig, jag har ej kunnat förflytta mig sidled och det gör ont vad jag ens gör.

enligt sjukvårdsupplysningen tyder det på foglossning. jag ska ringa min barnmorska imorgon. herregud... foglossning. är det inte sånt man ska få när man nästan är färdig. jag ska jobba som vanligt tills det är dags. då kan jag inte börja få sådant här strunt redan nu.

hoppas min barnmorska ger mig ett gjädjande besked imorn...


Kommentarer
Postat av: Milla

Hoppas också på det annars finns det väl lite hjälpmedel så man fungerar dugligt i ett par månader till i alla fall tror jag. Det kommer att bli bra men du kanske ska börja köra lite mammayoga och pröva, vem vet det kan ju bli bättre=). Det kommer att lösa sig ska du se. Puss puss

2010-01-06 @ 12:56:49
Postat av: Caroline

Foglossningen började ungefär då för mig också, fast bara i blygdbenet. För mig hjälpte det med vattengympa och lite variation i jobbet, alltså att både stå och sitta ungefär lika mycket. dessvärre inte mycket att göra åt om det är foglossning, du ska bara tänka på dig och din kropp och komma ihåg att du ska orka alla veckor som är kvar. Men som sagt innan, jag vet hur det känns!

2010-01-06 @ 15:30:23
URL: http://santacarolina.blogg.se/
Postat av: Vica

Inte roligt med foglossning. För mig började det i v. 10 när jag väntade Laura. Men jag fick mycket bra hjälp iform av akupungtur. Var tyvärr tvungen att sluta med den vattengympa som jag gick på. Båda sätter igång kroppens egna endorfiner och det kunde visst bli för mycket. Hoppas du får den hjälp som passar dig och din kropp.

Kram

2010-01-06 @ 16:08:05
Postat av: Josefine

en vän var nyss förbi med ett sånt där bälte. så det har jag satt på mig nu. får se om det hjälper ngt! hoppas på det! tack för era tips!

2010-01-06 @ 16:31:06
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: lisen

héj igen jossan..

som sagt din graviditet påminner så mycket om min!!!

min foglossning började också där omkring det var ett helvete att göra precis allt bara att ta sig ner för trappen eller för att få på sig ett par strumpor!!!

jag skickade efter ett bälte från gulare.se och det underlättade väl det hela lite ialla fall när man skulle va igång en hel dag!!

sedan nattetid sov jag med massa kuddar,jag sov på sidan med en kudde under höften mellan benen och mellan fötterna det underlättade också en hel del,.nu så här långt gånget som jag är så har det faktiskt avtagit lite om jag inte kör i 1000 en hel dag men det har faktiskt blivit bättre,lider med dig för FY F*N

varma hälsningar Lisen!!

2010-01-06 @ 17:49:57
Postat av: PB

Stackare! Hade själv inte foglossning alls så jag kan inte drekt relatera till det. Men kan ju tänka mig att det gör väldans ont. Jisses amalia är du redan i v 18, tiden springer iväg. KRAM

2010-01-06 @ 19:32:44
Postat av: Annah

GRATTIS JOSSAN till graviditeten!!!



Åh stackars dig...jag vet precis hur det känns...Fick foglossning i slutet med William men redan i vecka 19 med Oliwer...Jag hade stödbältet, vattengympa och gick hos sjukgymnast...det hjälpte en del. Hoppas du får hjälp...



KRAM

2010-01-06 @ 20:55:42
Postat av: Josefine

lisen - tänka sig att jag har en graviditet som påminner om någons annan;) tycker jag varit "rätt ensam" om just mitt sätt att må annars. skönt att höra att det finns likasinnade! jag har fått låna ett sådant bälte nu men kan ej säga att det känns annorlunda just nu... men det kanske tar ett par dagar. jag klarade av att jobba idag iaf även om det blev svårare ju längre på dagen det gick..

pb - visst går tiden fort!!!

annah - tack så mycket. jag hoppas också att jag får hjälp. idag fick jag ej tag på bm. nytt försök imorgon!

2010-01-07 @ 16:41:03
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: lisen

haha det är nog både och att graviditeter påminner o inte påminner de är aldrig desamma men jag har ju kännt mig jätte lustig o konstig mer sjuk o hängig än glad o full av pirr o fjärilar som man trodde innan att det bara var rosa moln även om det är de också men då ser man bara alla fördelar,mja det där bälter har jag tyckt varit lite si o så, men hoppas det kan hjälpa lite det är väl lite konkande när man jobbar på förskola ändå?!

men skönt som sagt att man inte är ensam om detta, som du säger likasinnande, ungen slog ut allt;) HAHA

2010-01-07 @ 16:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0