Publicerat: 2010-02-24 Klockan: 16:10:47

skriet mitt i natten

allt som oftast nu för tiden så vaknar både jag och sadde upp av att jag skriker rätt ut i natten....

hmm..

suspekt..

nej inte alls. ännu ett graviditetssymtom.

inte nattskräck alltså. utan;

Graviditet och kramp


Att vara gravid är en stor anspänning på kroppen och musklerna, därför kan du ibland få kramp, särskilt i vaderna. Det är vanligast under senare delen av graviditeten. Det kan göra riktigt ont men är inte farligt. Se råden om egenvård.


Egenvård


Krampen försvinner ofta av sig själv efter några minuter. Du kan försöka få krampen att släppa genom att massera den drabbade muskeln. Du kan också försiktigt sträcka ut den.

Krampen kommer ofta på natten. Vid kramp i benen kan du pröva att böja upp foten och trycka den mot till exempel sänggaveln. Du kan också pröva att ställa dig upp och trycka foten mot golvet eller gå några steg så brukar den släppa.


så ja..

där ser ni. jag skriker av smärtan som plötsligt attackerar mina tidigare så avslappnade vader. tydligen kan det vara brist på kalk eller b-vitamin. kalk tycker jag att jag får i mig så det skulle väl vara b-vitamin då. det finns mycket b-vitamin såväl i fisk som kött och ni som känner mig vet att jag är ett mycket litet fan av bägge delarna.

gud så spännande det ska bli till natten för att se om det blir kapitel 13 i nattskräcksscenen.....




Kommentarer
Postat av: Anna

åh kramp i vaderna är hemskt!! Hade det oxå sist.

2010-02-25 @ 16:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0