Publicerat: 2010-12-20 Klockan: 09:17:00

ord på vägen

noah fick många fina kort och ord på vägen i fredags.


här kommer ett smakprov på två av dem.


av mormor och morfar fick han dessa ord. de stämmer så bra att det känns som om jag själv skulle ha skrivit dem.


"noah. vi önskar dig inte guld mitt barn

ej heller pengar och makt.

vi önskar dig modet att vara dig själv,

och stå för det du sagt.

vi önskar dig inte en stenfri väg,

men styrkan att vägen gå.

vi önskar dig kärlek i rikligt mått,

och vänner att lita på."


familjen bergström skrev dessa ord;


en liten dikt som beskriver det ni redan vet och gör;

"krama mig ofta så jag blir glad och trygg.

låt  mig få känna mig älskad även om jag var stygg.

stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test, för även om jag klagar är ni ändå bäst.

visa mig i handling vad respekt är för någonting, lär mig se det vackra i världen runt omkring.

tala om att jag duger just precis som jag är, och låt mig ofta höra att jag är er väldigt kär.

låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor.

och kom ihåg att man kan leka även om man är stor!!"


Kommentarer
Postat av: Maria

Fina ord från mormor o morfar ( läst den dikten förut )

2010-12-20 @ 10:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0