Publicerat: 2010-12-10 Klockan: 19:25:00

Day 22 – Something that upsets you

hmm....

som gör mig uppretad och arg..

- när försäkringskassan nekar folk sjukersättning som fått läkarintyg och uppenbarligen inte bör arbeta just då. tänker på när vi blev nekade i somras för att lära oss sjukdomen kring noah.

- att en ekobrottsling många gånger får längre straff än en våldtäktsman, mördare eller pedofil.

- att många länder hävdar att kvinnan är mindre värd än mannen. (om ens något värd...)

- när barn råkar illa ut. föräldrar som skaffar barn som ej är lämpade för det. barnmisshandel, incest, vanvård, dålig uppfostran, försummelse............

- trafficking, tycker det är minst sagt vidrigt med sexslavhandeln och idag "gav" jag lindex 5 kr extra för att stoppa den. tydligen en kampanj de har nu när man handlar med kort.

ja det är nog det som gör mig uppretad och arg.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag fick frågan om jag ville lägga till fem kronor på Lindex när jag handlade med kontanter!! Så de kör nog på alla kunder! Hoppas det blir mycket pengar!! Och att pengar kan förändra!!

2010-12-11 @ 20:57:32
URL: http://blogg.mama.nu/hanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0