Publicerat: 2010-12-03 Klockan: 17:05:00

Day 15 – Your dreams

mina drömmar?! för mig själv eller för världen?

tar för mig själv. orkar ej bli så djup och ingående angående mina världstankar idag...

att få fortsätta livet ungefär som nu. dock minus ett antal läkarbesök. att få fortsätta njuta av lillskiten varje dag. få umgås med nära och kära. få skratta med mi love. få äta goda middagar. få uppleva bra filmer, böcker och händelser.

ni ser att jag nöjer mig med "det lilla".

men är det verkligen det lilla? hur många är det egentligen som njuter av dagarna? alla dagar? ofta vill man mer. ha mer. då är det inte långt ifrån att bli girig.

självklart önskar jag mig högre lön etc. men jag älskar mitt jobb och av den anledningen accepterar jag min lön samtidigt som jag anser att den bör höjas. jag valde arbetsglädje istället för ett fett lönekuvert. en del har möjligheten att få bägge. inte jag. finns nog inget välbetalt jobb som jag anser mig vara lämpad för. men det här med kids, pedagogik, arbetslag, läroplanen - det är min grej det!

kort och gott - min dröm är att få fortsätta att vara lycklig! .............(minus läkarbesöken............)


Kommentarer
Postat av: PB

Bättre att arbeta med något man trivs med än att tjäna en massa pengar på ett jobb man mår dåligt av!

2010-12-03 @ 19:19:46
Postat av: Milla

Ja vi har turen att faktiskt veta vad vi vill jobba med och trivs med det. Och det är väldigt intressant om man tänker på det "lilla" som faktiskt inte alltid kommer av sig själv utan faktiskt även det kräva lite jobb. Puss

2010-12-04 @ 23:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0