Publicerat: 2010-04-12 Klockan: 18:26:44

babyskydd

nu behöver jag hjälp av alla med barn! ja kanske de utan också som har erfarenhet av detta på annat håll.

det handar om babyskydd/barnvagn.

vi har fått låna ett babyskydd (bilbarnstol) av myrbergs. dock ett annat märke än det som barnvagnen kommer vara.

vi ska köpa en brio sing vilket har ett babyskydd man kan köpa till.

hur ska djur göra??

ska vi lägga pengar på att köpa ett babyskydd så vi kan fästa det på vagnen och sedan bara köra eller ska vi använda oss av det lånade och få konka på skrutten mellan babyskydd och vagn.

om vi får rådet att köpa babyskyddet. vågar man köpa på blocket eller ska man köpa ett nytt?

tacksam för bra råd!

Kommentarer
Postat av: lisa

jag har en liten på 3 månader och vi köpte samma babyskydd som vagnen så vi kunde knäppa på vagnen.

det är det bästa köpet av alla köp vi gjort till den lille,och alla i vår omgivning tycker det är toppen och önskar de haft det till sitt/sina barn.

TOPPEN!!

2010-04-12 @ 19:20:22
Postat av: Milla

Vi har varit toknöjda med att slippa och bära på henne hela tiden och det har varit så smidigt när vi har åkt och handlat och liknande så tycker nio att ni har råd så gör det. Och vad gäller blocket, bara ni får komma och kolla på det så är det ju inte värre än att ni lånar vårat.



Puss puss

2010-04-12 @ 19:24:01
URL: http://www.cmillis.blogspot.com
Postat av: Lina

Om ni planerar fler barn i framtiden-satsa på att köpa eget. Alltid bra att ha ett som passar till den vagnen man förhoppningsvis kommer använda till nästa också!

Vi har köpt begagnat- men man har ju ingen garati på att den inte varit med i någon olycka förutom ordet försäljaren ger....

För oss har det fungerat kanon!

2010-04-12 @ 19:35:33
URL: http://www.linarosell.bloggplatsen.se
Postat av: angie

vi hade en brio sing o en bilstol i brio...det var bra att ha men vi använde det inte så ofta..vi la bilstolen i kundvagnen om vi skulle handla..skulle man ivög ner till stan så tog vi liggdelen..inte så skönt o sitta i stol så länge..lägg de pengarna på annat... de kostar att ha barn :)

2010-04-12 @ 19:37:19
Postat av: Madde

Hej!Hade även jag en Brio Sing de första 6 månaderna (gillade inte sittdelen och de breda bakhjulen).Bilstolen vi hade var inte av den sorten som gick att klicka på.Vi har absolut inte lidit.



När man åker och handlar känns det ganska bökigt att ta med vagnen så hon fick sitta i sin bilstol i kundvagnen.Mycket smidigt. Och skulle man iväg nån' stans så åkte hela vagnen med.Hon klagade inte när man lyfte över henne utan fortsatte att sova.Kan inte vara så skönt eller bra för dom lilla liven att sitta i stolen allt för länge.Så jag säger som föregående talare.Det kostar att ha barn och finns massa hål att stoppa i så har ni en bilbarnstol ni får låna så gör det.Men känner ni som sagt att ni ska ha fler barn och samma vagn till dom så kan ni ju satsa på en tillhörande stol.



Lycka till!!:)

2010-04-12 @ 20:14:33
Postat av: Marie

Jag vet inte om jag hade köpt det... Det är inte så länge sedan vår lilla satt i babyskydd, men det kändes som ett mindre problem att lyfta över henne från den till vagnen. Dessutom ligger de så mycket bättre (och mer skyddat) i vagnen än i babyskyddet. Jag använde bärselen mycket när jag inte ville lasta ur vagnen efter bilfärd.

Jag säger som skribenten ovan; spar pengarna till något annat - bebisar kostar.



Följer din blogg med spänning.

2010-04-12 @ 20:19:46
Postat av: Josefine

tack för råden än så länge! inväntar fler åsikter och sedan ska jag samtala med min man oxå;) han kanske har en briljant åsikt!

tack

2010-04-12 @ 20:28:14
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Sara

För oss har det funkat bra att bära våra barn i babyskyddet. Det har bara varit korta sträckor och när vi varit och handlat har babyskyddet stått bra i kundvagnen. Men visst håller jag med om att det är en bra uppfinning med ett babyskydd som går att "knäppa fast" i vagnen. När jag väntade Lina (vårt andra barn) var jag mycket sugen på att köpa ny vagn och nytt babyskydd just av denna anledning, men det gjorde jag som tur var inte. Det är så kort period de sitter i babyskyddet, även om det inte känns som det då, men vips så har ett halvår gått och man måste i alla fall köpa en stor klumpig dyr bilbarnstol. Många säger ju även att barnens ryggar inte mår bra av att sitta för länge i babyskyddet. När det gäller begagnat är jag skeptisk i de fall man inte känner till om skyddet varit med om en olycka. Risken finns ju, även om den är liten och jag vill känna mig säker på att mina barn sitter säkert i bilen. Lycka till!

2010-04-12 @ 21:00:38
URL: http://4xberggren.blogspot.com
Postat av: Elin

spar på pengarna..har fått låna mitt babyskydd som är av annat märke än min vagn...åker du o handlar så har du ändå inte med dej vagnen.(iaf inte jag).bara o ställa babyskyddet i en kundvagn..jätte-smidigt..sen vet jag inte hur stor bil ni har o om ni får plats med både barnvagn och matkassar..sak samma..tycker du ska lägga pengarna på nåt annat,lovar att det finns andra hål att stoppa dem i.plus att du kan ju prova den du fått låna först o sen om du tycker att det inte funkar köpa till en adapter tror jag det heter så du kan fästa skyddet på vagnen. om du väljer att köpa så ska du köpa nytt. tänk på bakterier o om den varit med om nån olycka..önskar dej lycka till i djungeln.

2010-04-15 @ 09:27:28
Postat av: linda Liljeblad

Hm Vi säger ofta att om vi skulle få barn igen så skulle vi nog vilja ha ett sånt skydd med tilhörande vagn...MEN som nån annan sa att om man handlar så lyfter man ju lätt i den i en kundvagn...Altså tycker jag att det verkar va en riktigt smidig produkt men absolut inte nödvändig! kram!

2010-04-16 @ 21:39:26
URL: http://[email protected]
Postat av: Sabina Rakovic

Hej Jossan och Sadde!



Jag kan bara säga att vi hade bilbarnstol separat, funkade kanon. Till och med så att vi tog med oss det till kompisar så Belma sov i den. Jag anser att det inte är nödvändigt med en sådan som man lägger i vagnen. De växer himla fort och ganska snart behöver ni en större bilbarnstol. Så vårt råd spara pengar och lägg de på annat. Kram Sabina &Namko

2010-04-21 @ 17:46:45
Postat av: janne

Du får köpa den här när barnet blir större :) riktigt fräckk


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0