Publicerat: 2009-05-19 Klockan: 18:37:46

havets hemskheter

 vid min första utlandsresa (jag var 12 år) stannade jag vid knähöjd vid havet, varför? strax innan hade jag sett en dokumentär om hajar. tydligen kan hajarna komma in så nära som ca knähöjd på en människa. visserligen en vuxen människa. men det var bara ordet knähöjd som hade etsats fast i min hjärna. hajarna var ju livsfarliga. de är livsfarliga. ni vet att det till o med finns hajar i ensjön va? ja de kan till och med finnas i en pool ibland när paniken smyger sig på.

vid en utlandsresa på senare år badade jag tryggt i en hel vecka eftersom att det fanns ett hajnät en bit ut. sista dagen skulle jag simma ut till det här hajnätet och lyfter upp det. till min stora förskräckelse var det bara en vanligt lina som gick längs kusten. gissa hur min simfärd in till stranden såg ut. det var ren och skär panik när jag simmade och höll på att få kallsupar eftersom att helt plötsligt fanns det ju en hav precis bakom mig. i min fantasi iallafall.

här följer 2 hajbilder till varför man bör undvika havet! jag slänger med en bonusbild på en stackars människas öde med gäng träskmonster.....






Kommentarer
Postat av: johanna

haha dne sista var rolig... ja inte för han som skall landa dock ler

2009-05-19 @ 19:21:39
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Malin

jo jag vet oxå att det kan finnas hajar eller andra hemska djur i sjöar ;-)...kram

2009-05-19 @ 21:00:12
Postat av: Milla

Hajarna finns överallt, även i vissa poolar men då ser man dem åtminstone =)

2009-05-19 @ 21:21:05
Postat av: sara

Jag ryser när jag läser detta inlägg! Hajar är också en av mina värsta rädslor! Jag är livrädd varje gång jag badar i havet..jag har en regel..och det är att jag inte får bada längst ut..ifall hajen/maneten eller någon äcklig stor fisk skulle komma och ta mig!!OCh det där med att bada i polen..haha det e inte ens kul egentligen men faan va jag känner igen mig! Det e helt sjukt va fantasin kan liva upp..men säkligen rädda liv också ;) P&K!

2009-05-20 @ 13:55:42
URL: http://sarase.blogg.se/
Postat av: Anonym

020815photooftheyear.html" rel="nofollow">http://news.nationalgeographic.com/news/2002/08/0815020815photooftheyear.html

2009-05-20 @ 20:21:31
Postat av: Annie

Hahaha du är så söt Loppan!!

Trodde du skippa plurret för att skinnet blir för litet



Hihih



Puss

2009-05-20 @ 23:21:01
URL: http://angeliqa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0