Publicerat: 2009-03-20 Klockan: 15:46:00

bättre att tappa en hel tand - då blir man rik

de orden fick jag höra på jobbet idag av en pojke på 5 år. jag berättade att jag hade bitit av en bit av min tand och skulle åka iväg till tandläkaren lite snabbt... han tyckte att det var bättre om jag tappade hela tanden för då skulle jag ju bli rik...

jag var tvungen att berätta den bistra sanningen att om man tappar en tand i min ålder så blir man inte rik utan ruinerad. istället för en fin guldtia i ett glas får man vara snäll o sätta in några tusenlappar på en tandläkares konto. han tyckte att det lät tråkigt och jag förstår honom...

ja som sagt. vad har hänt. jag är ledsen att behöva uttrycka denna mening i skrift men jag står för det - mamma du hade rätt. den där piercingen i tungan skulle ge mig något problem förr eller senare. nu blev det senare... igår åkte den på sniskan samtidigt som jag skulle bita i en köttbulle så jag bet med all min kraft i piercingen istället. KRAS sa det. det krasade verkligen.. äckligt.

idag slipade han till min tand så jag ska slippa sprätta upp hela tungan på min vassa tand och på måndag ska jag gå dit igen o fylla i den. gaah vad surt. han sa att han hade sett sådana här skador på fler personer med piercing i tungan. jag svarade att jag förstod att du skulle säga något. killen hade humor och sa skrattandes att jag skulle ha kvar den för att det gav ju pengar för honom;)

jag är inte redo att ta bort den än.... men händer det en gång till så kommer jag definitivt göra det! nu ska jag gå o mysa lite med e innan tjejerna kommer!

förresten så har det gått toppen med e. hämtade honom från skolan igår och lämnade plus hämtade idag! kul att vara den som hämtar och lämnar och inte den som tar emot barnen och lämnar ut dem som jag är 5 dagar i veckan i vanliga fall!

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Ajdå lät inte alls skönt med tanden, roligare saker finns det ju att lägga pengarna på! Tack för kommentaren, blev jättenöjd =) Ha en trevlig helg! Puss

2009-03-21 @ 09:30:32
URL: http://hillevilarsson.blogg.se/
Postat av: jessica

trist med tanden gumman min

2009-03-23 @ 11:36:58
URL: http://jezziee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0