Publicerat: 2009-07-27 Klockan: 17:30:58

plocka majs???

är det någon som vet var och om man kan plocka majs i närheten av norrköping? jag vet att man kunde det förr men varken jag eller sadjad har hittat stället.

idag var det nämligen dags för date a lá sadjad och han hade tänkt sig att en av destinationerna skulle varit just majsplockning. nu blev det att strosa runt i sörping och även luncha där. sen åkte vi och shoppade vid maxihuset och åt stans godaste glass.

den finns på LINDAHLS. den är helt fantastisk. första gången köpte jag en kula, andra gången två kulor och denna tredje gång tre kulor så jag undrar vart detta ska sluta. gå och ät där om ni ej gjort det. ett hett tips är smultronsorbet... mums! men alla 6 kulor jag har ätit har varit av olika smak och goda som satan alla sex.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hmm.. är det inte straxt efter f13, efter sörby/fyrby där? innan svärtinge?

Där har det varit självplock förut på både jordgubbar och majs...



Kram Emelie

2009-07-27 @ 20:16:42
Postat av: Josefine

oh tack så mycket emelie! det ska jag kolla upp. jag vet att de har jordgubbar där iaf!!

2009-07-27 @ 20:19:08
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Johanna Roos

Åh ja håller me,,, lindahls glass e grymt god.... godast i stan... lätt! smakade oxå smultronsorbet i helgen... den e bäst hittils.... tack för senast. det var skoj! även om ni var mer party än mig då,,, men nästa gång e ja på =) kram

2009-07-27 @ 22:51:28
URL: http://jojoroos.blogg.se/
Postat av: sarase

Sååå nu är bilderna skickade till dig! hihi! Jag undrar vart dom är ifrån? O hur de hamna på vår dator?Haha :) kraaaaaaaaaaaaaam

2009-07-28 @ 18:05:32
URL: http://sarase.blogg.se/
Postat av: Roxanna - kamp efter cancern

lät ju faktiskt gott att plocka egen majs, jag som älskar majs.

tyvärr vet jag inget ställe

2009-07-28 @ 22:22:14
URL: http://sannassanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0