Publicerat: 2009-01-28 Klockan: 21:41:26

kloka ord

en gång för kanske 3-4 år sedan var jag på en föreläsning av paolo roberto. den mannen sa då många kloka ord. nu när jag surfade runt på mina favoritbloggar så fann jag en till som tyckte han var klok.

kopierar vad han skrev här;

"Lyssnar på Paulo Robertos sommarprogram från 2007. Där har vi en man som brinner. En fighter, en som gillar att anta nya utmaningar. Han säger i slutet något riktigt bra. Hans liv är lite som att hålla 6 bollar i luften, 3 av bollarna är av gummi. En av bollen är din ekonomi, handlar om pengar. Folk som säger att pengar inte är viktigt har aldrig varit utan. Boll nummer två är din karriär det är viktigt, 3 är materiella ting din bil, osv.

De andra tre bollarna är gjord av kristall, och en är din familj. Tappar man den bollen i marken går den i tusen bitar och det är otroligt smärtsamt och svårt att reparera bollen. Nr 2 av kristallbollarna är din hälsa, det är viktigt att hålla sin hälsa frisk. Den trejde är din själ, Något som vi i västvärlden har glömt för länge sedan. Vi fokuserar allt mer på de tre gummibollarna att uppehålla ytan. Den sista bollen, vi är världens friskaske land och är mest sjukskrivna. Kan det vara tempot, eller fokus på fler "bollar" Tänkvärda ord."

taget från
David.

Det tål att tänkas på både en och två gånger...

Kommentarer
Postat av: sara

tack för tipsen å go du är som vill låna ut böcker :)



Det var tänkvärda ord det där!

Vi åker om 8 dagar och min hälsa är helt fucked up. Har åkt på influensan nu också!Aldrig blir man fisk!Men "tur" att jag får det innan resan och inte när vi väl ska resa. Bara jag blir frisk tills vi åker :S Hälsan är A och O för god livskvalité, allt annat är av mindre betydelse.

Så hälsan måste vi vara rädda om och varandra såklart!

Puss o kram

2009-01-29 @ 11:52:49
URL: http://sarase.blogg.se/
Postat av: johanna

Verkligen tänkvärda ord =)

2009-01-29 @ 19:41:04
URL: http://misseverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0