Publicerat: 2009-12-09 Klockan: 21:40:44

tomteskogen

nu har vi varit i kolmårdsskogarna hos tomten. gissa om det var supermysigt eller inte. den där tomten och hans nissar har jobbat och gjort ett fantastiskt arbete. tomten har gjort allt själv och det kostar ingenting - volentärarbete på hög nivå. tomten guidade oss genom allt som fanns i hans tomtelandskap.

 

här är tomten och tomtemors stuga och deras grill utanför. här grillade vi en massa korv och mumsade i oss.

 

ungarna ser mer eller mindre döda ut och lever sig in lite i skräcktemat att gå med em ficklampa. här är tomtenissarnas små sovställen och deras nappar som de har när de sover.

 



tomtenissarnas kyrka samt deras skola.

men säg mig är det inte helt fantastiskt?


Kommentarer
Postat av: Johanna

oh låter jätte mysigt =)

2009-12-09 @ 22:23:42
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Sadjad

Jag säger dig...Puss

2009-12-10 @ 12:37:18
Postat av: Erika

Mysigt med ett besök i tomteskogen =) Har du någon koll på öppetiderna?!!! Vilka dagar å tider som man kan besöka honom?! Vi är sugna att åka med våra trollungar nämligen,men det finge gärna bli liiiite snö oxå =)



Mvh Erika (Pihl)

2009-12-10 @ 13:00:29
Postat av: Josefine

det är öppet mellan 16-20 den 13-23 dec! nu hade vi bokad tur, därför var det öppet. erika du får gärna maila mig på [email protected] och säga ditt lösen. det är borttappat iochmed att jag skaffat ny dator!

2009-12-10 @ 18:55:56
URL: http://josephines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0