Publicerat: 2009-12-05 Klockan: 10:57:38

luftslottet som sprängdes

luftslottet som sprängdes, 2009. regi daniel alfredson.

så var den här. den sista delen i triologin. filmen som fått så mycket kritik i form av skrift att det skulle vara en mycket rörig film samt synbart gjort för tv-produktion. må hända att den är gjord för tv-produktion - men vad gör väl det när det fortfarande är en bra story?

ja troligtvis blir filmen rörig för de som ej läst böckerna - nu hör jag ej till den kategorin så för mig var filmen solklar.

vi får följa filmens karaktärer där tvåan slutade - skadade, sargade människor. sedan får vi följa upprättelsen för lisbeth samt "sektionens" fortsatta försök att spärra in henne. jag tycker filmen var bra, skönt att få ett avslut även i filmen. 2 och en halv timme känns som 1 timme och 40 min.

film nummer 1 - bäst rent filmmässigt
film nummer 2 - bäst handling
film nummer 3 - skönt att knyta ihop säcken

betyg 3 av 5.


 


Kommentarer
Postat av: Ullis

Bra beskrivning av filmerna. Tycker helt klart att Erik ska vinna, hans röst är ju helt enorm.

2009-12-05 @ 19:42:24
URL: http://plastictrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0