Publicerat: 2009-12-27 Klockan: 21:46:46

de osynliga

de osynliga, 2008. regi erik poppe.

 

om filmen vi såg igår var välspelad så är det inget mot vad denna film är. ångesten är glasklar då vi möts av skuggiga närbilder i fotot. känslan mellan människor som varit "osynliga" för varandra kroppsligt men högst medvetna i sina tankar byggs upp i denna film.

 

kan man förlåta? kan man förlåta sig själv efter ett hemskt dåd - kan man förlåta den som gjort det? här får vi följa både offret och förövaren tills de återigen möts, 8 år efter det inträffade.

första tiden av filmen får vi höra vackra stycken av orgelspel som ett sätt för förövaren att bli av med sin ångest, det är också genom ett musikstycke de återigen möts och ska dela världar.

detta är absolut en måstefilm!

betyg 5 av 5.

 


Kommentarer
Postat av: Setareh

Vet inte om du såg att jag tipsade den här till dig här men kul att du gillade den lika mycket som jag, då jag gav den en femma :)

2009-12-27 @ 22:06:17
Postat av: emma

man kan ju lätt tro att du inte gör annat än o kolla på film när man läser din blogg... haha!

2009-12-27 @ 23:42:25
Postat av: Josefine

setareh - nej jag har inte sett att du tipsade den till mig. jag har dock sett att du skrivit positivt om den. den var helt otroligt bra.

emma - en film om dagen blir det nu när det är ledighet vet du;)

2009-12-28 @ 10:56:47
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: emma

hehe, ja iof. ja ser nog nästan två när ja tänker efter. men ja tycker du är rätt flitig även jobbveckor;) men film är ju rätt toppen me!

2009-12-28 @ 21:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0