Publicerat: 2008-09-23 Klockan: 19:47:35

lägenhet

ja nu är det nog klart. vågar jag skriva om det nu? jo till 99,9 procent ska det vara klart. vi ska flytta! enligt kontrakt blir det den 1/1 2009 men vi hoppas på den 1/12 2008 för att få flytta innan vi åker till egypten och har det skönt. annars blir det bara att komma hem för att stressa upp sig med en flytt. men om det blir så så löser vi det med. men observera att det finns en risk att vi inte får lägenheten och då kommer jag bli besviken.... ännu en gång. då kommer jag ej skriva om någon lägenhet tills vi verkligen vet att vi får den!

vart ska vi bo? jo i vilbergen blev det. på andra sidan mot vad jag har bott på 2 gånger förr. urbergsgatan. ligger precis vid ett grönområde. perfekt. ingen betong att spela fotboll på utan faktiska fotbollsplaner. nice!

det är en 3:a på 88 kvadrat om jag ej minns helt fel. 2 toaletter. (bara det!!) hon som bor där nu har fått allt fixat. allt är;

* nya vitvaror
* nysprayade köksluckor
* ny blandare
* ny toalett
* nytt badkar
* alla taken är nymålade
* nya golv (tror jag - förutom parketten i vardagsrummet)
* nya dörrar
* nya tapeter med fondväggar om vi tyckte var klockrena

ja jag tror jag har fått med allt. det bästa är att hon har bara bott där sen mars så det är verkligen nytt. plus att hon knappt har satt upp något på väggarna så det finns inga onödiga hål. yihaa!! så har vi tur flyttar vi i december. men då blir det en lugn flytt utdragen på en vecka. plus en lugn flyttstäd. milla o osse flyttar också den 1/12 så då blir vi hjälp åt dem för att troligtvis flytta det stora lasset själva veckan efter.

så conny boka in lördagen den 6 december för troligtvis blir det då. vi är flexibla om du ej kan då ;) för er som inte vet så är conny den bästa flytthjälpen som finns att få!

Kommentarer
Postat av: Milla

Ja det är ju därför vi också behöver boka den. Kan man se planlösningen någonstans, är fruktansvärt nyfiken =)

2008-09-23 @ 19:56:18
URL: http://www.millasblogg.com
Postat av: Johanna

Håller tummarna =)

2008-09-23 @ 21:12:13
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Ullis

haha ja det kanske rent av är spännande. =) Hoppashoppas ni får den!

2008-09-23 @ 22:52:40
URL: http://plastictrash.blogg.se/
Postat av: Angeliqa

Hihi inlägget känns Deja vu, har du nämnt detta ;p



Tack för idag



Puss

2008-09-23 @ 23:45:47
URL: http://angeliqa.blogg.se/
Postat av: erika

nämen åh



stoooort grattis vad roligt. håller tummarna



puss

2008-09-24 @ 08:26:28
URL: http://erika81.blogg.se/
Postat av: Pita

Hoppas det går vägen!

Vet ju hur du funkar med att OM det nu inte blir så.

Sadde, soffan är alltid ledig ;)



Och flytt hjälp, jag jobbar då tyvärr....

heeela dagen, säkert heeela december oxå...

Men Conny tar nog hand om det ska du se.

2008-09-24 @ 08:58:13
URL: http://pierretauberman.blogg.se/
Postat av: PB

Grattis!! Hoppas det går vägen! KRAM

2008-09-24 @ 11:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0