Publicerat: 2008-11-04 Klockan: 16:54:44

muppetshow

förra tisdagen var jag hos polis för att ordna nytt pass. det tog hyfsat lång tid och många av dem som var där i samma ärenden som jag kom helt oförberedda och ställde mycket lustiga frågor och tog upp (enligt mig) dyrbar tid. sedan att vissa som arbetade där inte hade någon som helst brådska i världen var ju en annan sak. idag åkte jag återigen dit med tanken att det var nog bara just den tisdagen jag var där. men oj så fel jag hade.

det var ingen engångsföretelse. denna gång så var det en nätt liten skara som skulle få sina ärenden fixade men vad är det med folk? varför ifrågasätter de allting som mannen/kvinnan bakom disken säger. när det handlar om självklara ting. vad är problemet?

sedan måste jag ifrågasätta intelligensen hos en del av dem som arbetar där. detta var inte en polis utan någon sekreterare av något slag. hon börjar att samtala med sin kollega om hur bra hennes dag var för att hon hade sett en snygg karl idag. hon fick till och med chansen att se på detta ögongodis under en längre stund. och tänka sig att detta kan göra att hela hennes dag var bra. ja kollegan skulle nog veta vem han var för han arbetade i samma hus som dem. fniss fniss fniss.

samtidigt som hon har mig som kund.okej det kanske inte handlar om hennes intelligens men det handlar verkligen om hennes proffession eller ska jag skriva brist på den. irriterande.

jag börjar misstänka att det pågår en nyinspelning av the muppet show någonstans i detta hus.....



jag har varit och fått en ansiktsbehandling idag. det var inte skönt någonstans. fan vad det gjorde ont. gjorde det inte ont så var det kallt av en mask eller varmt av en blås. hmm... jo jag fick 5 min massage efter behandlingen och den var skön.

gud vad positiv jag känner mig just nu. jag är faktiskt det. jag var bara tvungen att berika (?) ert liv med the freaks. och då talar jag både om kunderna och de som arbetade där.

hejdå nu kommer det snart en som ska titta på lägenheten!

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha, folk är skumma...är man på rätt humör kan det vara ganska underhållande.... =)

2008-11-04 @ 17:21:18
URL: http://misseverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0