Publicerat: 2008-06-15 Klockan: 19:21:40

släktträff


"Life is too short to wake up in the morning with regrets.
So love the people who treat you right, forget about the ones who don't
and believe that everything happens for a reason.
If you get a chance, take it.
If it changes your life, let it.
Nobody said that it'd be easy, they just promised it would be worth it."

Citatet tog jag från ullis blogg. tyckte det var så passande så att det kändes som om det talade till mig. det känns som om många av de val jag gjort, eller en del av dem iaf, är sådana som kan tänkas vara passande för denna typ av text. nu pratar jag som i gåtor känner jag.

till helgen.

i fredags var det kalas för memil som fyllde 6 (igår) och wallentin som fyllde 37 (förra helgen). vi blev bjudna på exotisk planka o en mumsig jordgubbstårta. på något sätt hade de missuppfattat poängen med att man ska bli bjuden på chokladbollar när det är barnkalas. men jag kanske får en matlåda chokladbollar när jag fyller år. man kan aldrig äta för många choklasbollar. aldrig.



i lördags åkte vi iväg på släktträff. vi skulle ha varit 102 släktmedlemmar. men med några avhopp så blev vi "bara" 96. det var ett mysigt ställe där vi alla bodde relativt nära varandra. vi ägnade lördagen och början av söndagen till mingel, mat, fika, lekar, brännboll, prat, uppträdanden, radiolyssnande på sverigematchen och mer mingel. lag hasse vann! vilket var mitt lag. första 5-kampen jag är med o vinner. jo just det en släktatom också. istället för ett släktträd så skapade vi en släktatom. bildbevis kommer senare. det ska mailas till mig under veckan. första bilden nedan föreställer min pappa och hans syskon. det är dessa syskon som alla familjer härstammar ifrån!



här nedan är lyssnar vi spänt på matchen......



idag passade vi på att besöka ikea och ikanohuset på hemvägen vilket resulterade i några småprylar från ikea, lite prylar till jobbet samt 2 riktigt fina tröjor från mq. och så ett smyckesträd.



efter ikea tog vi en promenad runt strömmen. snart blir det tacos o match! på onsdag hejar vi alla fram sverige! eller hur?! på onsdag kommer vi även flytta ut till landet. så det kommer bli lite mindre uppdatering framöver. eller inte. kom ju på att så ofta uppdaterar jag inte o vi kommer ändå åka mellan detta hem o landet... puss


Kommentarer
Postat av: annah

tokmysiga bilder. kommer du fortfarande inte in på min blogg??

2008-06-16 @ 09:45:23
URL: http://glitterflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0