Publicerat: 2008-08-19 Klockan: 14:37:32

knak...

ja herregud. för första gången i mitt liv har jag varit hos en kiropraktor. det knakade något så otroligt mycket. jag som i vanliga fall njuter av att det knakar tyckte att det kändes lite obehagligt. sedan har jag nog sett ett par ryska maffiafilmer för mycket för att kunna slappna av helhjärtat när någon tar ett sådant grepp kring min nacke..

jag har ju under en längre tid haft ont i ryggen. ungefär så länge jag kan minnas... men de sista 3 månaderna har jag haft en värk som känts som om den har låst fast i ryggen. jag har inte kunnat knäcka loss det själv. men förhoppningsvis lyckades RICKARD SZCZEPANSKI med det.

han kikade på min rygg och nacke och konstaterade ganska fort att hela jag var lite sne och vriden. hmm. det har jag då blivit genom att spänt mig. han frågade om jag hade svårt att andas. och det är ju det jag har haft! för smärtan trycker på ett lustigt sett. han kunde SE det på mig, ni hör ju, han är en trollkarl! min rygg var full av muskler (skryt) men alldeles för spänd (mindre skryt). han började med att massera upp ryggen. sen kom de. greppen. det kändes som om luften skulle gå ut mig och det knakade till som bara den. sen gick han upp till nacken och då knakade det ännu värre. jag frågade om det skulle knaka så mycket. som svar fick jag att jag var VÄLDIGT STEL. sedan fick jag ligga med värme på ryggen innan jag försiktigt fick resa mig upp. tro det eller ej det känns faktiskt bättre nu. jag känner mig friare i ryggen.

men nu ska jag ständigt röra på rygg, nacken och axlar. påminna mig om vart jag har mina axlar och cirkulera. han menade det att i mitt jobb går man och ständigt spänner sig. statisk träning. i konflikter, när man blir orolig eller rädd. eller som han sa när man undviker vissa kollegor eller föräldrar. det var hans ord. jag undrar om han har en fru som är förskollärare. som tur är så stämmer bara en del in på mig. konflikter och oro. det är då jag spänner mig på jobbet..

så numera ska jag försöka slappna av. hmm.. men kanske återkomma till trollkarlen om 3 veckor då jag inte slappnat av tillräckligt.

nu ska jag vila ett tag. ikväll ska sadjad & jag till pierre & julia för äta mat och se på film! gissa vad vi ska se. den sistaav sagan om ringen. varför? jo varken julia eller sadjad har sett trean. skandal. jag och pierre kan ju inte vara tillsammans med några som inte sett klart triologin ;)

Kommentarer
Postat av: jessica

ojsan gumman låter trevligt kan tänka mig vad det knaka hoppas det blir bättre pussar

2008-08-19 @ 17:12:26
URL: http://jezziee.blogg.se/
Postat av: Caroline

Oj var du så stel? Det är nog jag med, känner av det där trycket över lungorna titt som tätt. Andreas går ju regelbundet hos sin kiro och han har en mycket bättre rygg nu!

2008-08-19 @ 20:39:52
URL: http://santacarolina.blogg.se/
Postat av: Alex

Ah, låter ganska nyttigt med ryggknäckande ;) fast skönt få det gjort, hoppas det hjälper.

Ja, helt klart skäms till dem, man måste ju ha sett klart hela serien

2008-08-20 @ 08:03:49
URL: http://lovehatereligion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0