Publicerat: 2007-12-26 Klockan: 20:16:50

ja jag ger mig...

jag erkänner. jag har varit lat ett par dagar. eller hur många dagar är det tomas? du håller räkningen. nu äntligen ska jag uppdatera min blogg. så nu kan ni inte tjata på mig. ni ska då veta att jag har laddat upp bilder i över 2 timmar. varför det tar så lång tid är en kombination mellan ett segt bredband och en seg sida.

så tomas har sina önskemål vad denna blogg ska handla om. julen och julfest. jaja jag får göra mitt bästa. julen började för min del i fredags kl 17.30 då jag stängde ner på jobbet och började cykla i ilfart hem då vårt tåg till stockholm gick 18.33. väl på tåget öppnade jag den finaste julklappen detta år. en bok jag fått av milla om vänskap. hon hade fyllt i själv om hur jag var, hur vi var etc. otroligt fin och ögonen tårades.

i stockholm blev vi varmt bemötta. klockan var ca 22.30 då vi var framme i skarpnäck. på lördagen firade vi jul tillsammans med soheila, lars, bahareh och jonas. vi åt både julmat och iransk mat. sedan delade vi ut julklappar. denna gången fick jag bland annat en bok, 1000 kr och presentkort på gina. sen spelade vi spel om norrköping.



på söndagen åkte vi hemåt. då städade vi och gick ner på stan för att införskaffa det allra sista. jag handlade kläder till mig själv. julafton morgon började med strumpan. så vi låg och softade och läste tidningar och smaskade godis. sen blev vi hämtade av mamma och pappa och åkte iväg till syrran.



där var det ett helt rum fyllt av julklappat och syrrans och deras julklappar var i torkskåpet så de syns ej på bilden. helena, håkan och kristina var också på plats. vi såg på kalle anka och sedan kom tomten på besök. efter det besöket åt vi mat.



barnen hade sin julklappsutdelningen efter maten och sedan tog vi fram våra julklappar. så på bilden nedan är det endast de vuxnas julklappar. barnen hade nästan lika många. denna gången fick jag bland annat 2 tröjor, presentkort på vila och pepper, olika krämer, tårtfat o spade, drinkbok, en massa ljus, smycken och gipsfigurer som barnen gjort själva, (finns med på en bild. hårspänne och en ring), presentkort på en stor ansiktsmassage, parfym, musmatta med barnen på, portträtt foton på barnen, biobiljett. efter öppningen satt vi och pratade och åt kex med ost plus frukter.



juldagen blev inte riktigt som planerat. först gick allt enligt planerna med julfirande hos farhad med fastrarna, adel, christian och mamma o pappa. vi åt iransk mat och öppnade klapparna. denna gången fick jag örhängen, kuddfodral från iran, sidensjal från iran, nyckelskåp, foto på sadjad, en grej till våra lampor, skålar, blommor och annat. vi satt och pratade och christian tjatade på oss att vi skulle gå ut. eller rättare sagt han tjurade ihop om vi inte skulle ut. så vi planerade ihop en liten förfest hos oss.



så vi skjutsade hem mamma o pappa och hämtade istället upp tom och tommy. festen började. vi kom iväg efter midnatt någongång. eller var hon kanske närmre ett? jag vet faktiskt inte. jag och christian gick iallafall i förväg. sadjad stängde ner hemmet och kom efter. på palace var det faktiskt roligare än sist. kanske för att jag inte spenderade min tid åt att leta efter människor. vi dansade en hel del. pierre var där med mange så jag hängde med dem och christian innan sadjad kom.



vi gick hemåt precis innan tre. hemma städade vi upp och det var skönt att slippa vakna till alla flaskor och glas. idag har vi ätit middag hemma hos mamma och pappa. mormor och morfar var med. det var kul!



nu ska vi se på film och slappa. imorgon ska vi vara barnvakt åt kidsen. på fredag vankas date. mer behöver jag inte skriva för jag lovar att uppdatera fortare denna gång. detta blev mest en redovisning över de gångna dagarna.




idag är det en viktig dag. en minnesvärd dag. nämligen årsdagen för tsunamin. mina tankar går extra mycket till åsa och linnea en dag som denna. och självklart till alla andra på något sätt är drabbade av tsunamin. jag hoppas att många av er som fick era liv helt omkullvälta börjar finna ordningen igen. börjar känna att ni kan leva. 3 år har nu gått och jag måste säga att det känns som om de åren gått kusligt fort.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1521378.ab


jag länkar till den senaste artikeln om åsa och linnea. lilla amanda... vila i frid!








Kommentarer
Postat av: Sadjad

Tack för en helt underbar jul...puss

2007-12-27 @ 11:36:17
Postat av: Tomas

GOD JUL! :)

2007-12-30 @ 12:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0