Publicerat: 2007-08-10 Klockan: 12:27:49

slutspurt

ja nu är det verkligen slutspurten av semestern. men men jobba i kanske 4-5 veckor o sedan dra iväg på en vecka utlandssemester så det känns ju inte alltför betungande. sen är det ju som så att josefine har ju redan köpt en ny kalender. o då började hon ju även fylla i den. o sen helt plötsligt så var det ju vinter o jag satt o fyllde i ledighetsdagar. haha.. så ja denna hösttermin kommer nog rusa iväg den med.

men jag sätter ner foten o ropar STOPP! jag vill inte att den ska rusa iväg. jag förstår faktiskt inte de människor som enbart räknar ner till helger o andra ledigheter. det finns ju så mycket att ta tillvara på under vardagarna oxå. då kan man ju inte trivas så bra med sitt jobb eller med sin vardag när man gör så. vad är det att leva för helger o sina 5 semesterveckor om året. huh jag blir deprimerad av bara tanken. visst jag kan oxå se fram mot ledighet o helger (annars skulle jag motsäga mig rejält) men jag är nöjd med mitt vardagsliv oxå. det är fyllt av roligheter!!

nog om det. i förrgår var vi hemma hos ett par gamla föräldrar vi haft på jobbet o åt mat o roade oss. mycket gott o himla roligt att prata lite nu när de inte är föräldrar hos oss längre.

41390-2286

efter det gick vi hem till kårtorp (de bor i öbonäs) i mörkret. vi var tvungna att ringa tomas på sadjads högtalartelefon för att få lite vägledning i mörkret.

igår var det träning, pump o sen core. efter det låg jag o läste stenhuggaren i folkparken. grymt spännande bok. sen så träffade jag maria ett tag. efter det mötte jag upp sadjad o vi gick ner till strömmen o kollade på fyrverkerierna. o tyvärr så fanns det ingen närvarande blåst så röken försvann aldrig.



vi skulle hemåt men tog en sväng upp till tomas först o hälsade på dem. alltid trevligt att umgås med de glada människorna. ja tom o tommy ni är oxå glada trots att ni har ett yttre som ska spegla att ni är olyckliga o bittra ;) haha..



idag skulle vi ta en sväng på marknaden men eftersom regnet inte har en enda tendens till att avta kanske det blir ett varv på stan iaf. ikväll ska vi hem till jecka o danne o grilla. hoppas att regnet avtagit då iaf! jag avslutar med en lista;

Har:

[x] mamma
[x] pappa
[ ] styvmamma
[ ] styvpappa
[ ] styvsyskon
[ ] bror
[x] syster
[x] bror/systerson
[ ] bror/systerdotter
[x] mobiltelefon
[x] eget badrum
[x] eget rum
[ ] swimmingpool
[ ] hot tub
[ ] gästrum
[x] dator
[x]
TOTALT: 9

[ ] större säng än normalt
[x] mer än 4 par skor
[x] solglasögon
[x] klocka
[ ] mp3spelare/ipod
[ ] ett fungerande PS2
[ ] nintendo wii
[ ] xbox som funkar
[ ] nintendo 64 som funkar
[ ] gameboy advance
[ ] gamecube
[ ] nintendo ds
TOTALT: 3

[ ] pokerbord
[ ] basketkorg
[ ] hockeyspel
[ ] biljardbord
[ ] fotbollsspel
TOTALT: 0

[x] nattduksbord
[x] stereo på rummet
[x] cd spelare
[ ] något klädesplagg från Abercrombie & Fitch eller Hollister/AE
[x] dina föräldrar har gett dig lov till kreditkort/atm kort ? ja jag är myndig så de behöver ej ge lov
TOTALT: 4
[x] jobb/sommar jobb
[x] shoppar minst en gång i veckan
[x] har dyr parfym/cologne
[x] AIM/MSN
[x] kamera/videokamera
[x] telefon
TOTALT: 6

[ ] skoter/motorcykel/bil/fyrhjuling
[ ] gitarr/trummor/basgitarr
[ ] piano/keyboard
[ ] något annat instrument
[x] varit på en kryssning
[x] rest utomlands
[x] haft en personlig tränare - dock bara ett fåtal timmar men vad fan?
[x] dyra smycken
[x] träffat en kändis
 
TOTALT: 5

[x] platt/locktång
[ ] varit i en slagbur, som är till för baseball
[ ] har 1000 spänn på dig just nu
[x] kreditkort, debetkort eller bankkort
[x] rest i europa
[ ] varit i asien
[ ] varit i australien
[ ] varit i afrika
[ ] varit i syd-/nordamerika
TOTALT: 3

[x] föräldrarna har bil
[x] jet ski/båt
[ ] husbil/husvagn
[ ] jag har en bil
TOTALT: 2

[x] hemmagjord mat nästan varje dag
[x] suttit i en limo
[ ] suttit i en helikopter
[x] äger en videokamera
[x] egen laptop
[ ] egen dator
TOTALT: 4
TOTAL SUMMA: 36
1-23 getto kid
24-33 = vanlig
34-40 = bortskämd brat
41+ = uppeklassens snobb

Kommentarer
Postat av: Ullis

Studsmattan såg ju superskoj ut=)...

2007-08-10 @ 14:59:12
URL: http://plastictrash.blogg.se
Postat av: PB

Gud vad många fina toppar du har på alla bilder. Jag som aldrig hittar nått när jag ska shoppa. Måste sno listan oxå såklart he he.
KRAM

2007-08-10 @ 15:46:31
Postat av: Milla

Kul lista, nu snor jag den =). Tack för alla dina uppmuntrande ord idag, jag behövde dem och jag är glad att ha dig tillbaka på måndag. Puss

2007-08-10 @ 20:24:02
URL: http://cmillas.blogg.se
Postat av: Angeliqa

Du har ett kort på förra bloggen med tre brunetter , hon i mitten Sofie
Kram

2007-08-10 @ 22:57:18
URL: http://angeliqa.blogg.se
Postat av: Hillevi

Vart ska du åka på utlandsemester? =)

2007-08-12 @ 16:16:26
URL: http://hillevilarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0