Publicerat: 2006-12-30 Klockan: 22:57:08

årskrönika 2006

My god.. vi går ett nytt år tillmötes redan.. vad hände med det gångna?? Vart försvann det.. o vad var det egentligen som hände? Troligtvis så är 2006 mitt mest händelserika år på såväl gott som ont.. har ni ej tid att läsa nu så stäng ner o kom tillbaxs en dag när ni har tid att läsa för här kommer 12 månader med en massa smarriga, sorgliga, roliga o upprörande händelser.. hur kan det komma sig? Jo det är ju mitt liv a´la 2006… 

Januari;
usch usch usch.. den tyngsta månad jag någonsin upplevt. Fylld av ångest, panik, ovisshet, hopp och förtvivlan.. månaden då min älskade snuttunge lämnade jordelivet.. kan fortfarande drömma om dig michele. Tro att du ska komma tillbaka. När jag kör bil ensam låtsas jag ofta att du sitter bredvid mig.. vi skrattar, flummar o sjunger. Nej bland det tyngsta ögonblicket i mitt liv var helt klart den 21/1 kl. 03.15. tidpunkten för ditt sista andetag. Det fina var att vi alla var där. Vi satt med dig tills du lämnade oss. Hoppas att du kände vår närvaro snuttunge. Innan det 21 så var livet ett töcken. Ett virrvarr. En väntan. Frustration. Illvilja. Mod. Det fanns mycket av dessa känslor och det krävdes ett stort mod för att klara av situationen. Tack alla som fanns för mig/oss under den här tiden. Ni vet vilka ni är. Mina sömnbesvär tilltog under den här tiden och vissa nätter sov jag inte en blund. Efter den 21 var det dags att ta tag i begravningsplanering. Helt absurt. Helt sjukt. På något sätt så kändes det ändå ”skönt”, misstolka mig inte. Nu kunde vi ta oss vidare. Självklart hade vi helst av allt gjort det med michele. Men nu fick vi alla klarhet i situationen och vi slapp se michele lida. Jag var sjukskriven en vecka efter micheles död och vi umgicks med vänner och familj. Att komma tillbaks till jobbet var skönt.. samtidigt som det var fruktansvärt jobbigt att möta alla ärliga frågor från barnen. Många toalettbesök blev det för att torka tårarna. 

Februari;
 Början av februari var en väntan. Väntan inför begravningen. Vi levde på våra liv tills den dagen kom men allt var som i ett töcken. Den här tiden handlade mycket om att försöka acceptera det som hänt.. hamnade i något slags acceptansläge hur sjukt svårt det än var/är. Den 10:onde firade Pierre o jag 5 år. Jag hade styrt o ställt o vi hade en bra dag/kväll/natt på grand hotells minisvit. Sen kom begravningen smygandes.. vilken klump..vilka känslor. Det var som en känslomässig kollaps. Allt jag hade byggt upp, styrkan inför den här dagen bara raserade samma sekund som jag steg in i kyrkan. Det var en absurd känsla att sitta där och se kistan och få in i huvudet att det var Michele som låg där i. Det var fruktansvärt tungt. Jag blev hemma veckan ut. Helt paj och orkeslös. Mina vänner o kollegor o familj var toppen under denna tid. De kom och hälsade på med barnen och ringde och skickade kort. Mina sömnproblem bara fortlöpte och accelererade under denna period. Vi åkte till linköpings sjukhus och hade ett ”avslutningsmöte” med dem. Det var skönt, det blev ett ordentligt avslut på de sista 3 åren av sjukdom. Under februari började jag och Pierre strida om våra efternamn också. Vilket skulle vi ha? Det var en omöjlighet att komma överens om det. Vi köpte även material till våra inbjudningskort som vi började ordna med.  


Mars;
 Så var det då en ny månad och vi började komma in i livet ”efter Michele”. Ni ska veta att det var/är svårt. Att förstå att hon är borta. Att hon faktiskt inte skulle komma tillbaka. Hon kom inte till oss när Micke gjorde det. Hon dök inte upp på familjemiddagarna. Jag fick aldrig några sms av henne eller msn meddelanden. SKITTUNGT! När jag kollar tillbaka i min kalender ser jag att var skitless på kylan o snön som aldrig ville ge med sig. Vi fick Milla o Osses inbjudningskort till bröllopet. Fullt med egna bröllopsbestyr denna månad också. Vi skickade ut våra kort, beställde Jecka o Carros klänningar, designade ringarna o gick på mässor, boka bil etc. Den elfte firade vi Gustav som blev hela 6 år. Inte klokt vad har hänt med mina ”småungar”. Efter firandet åkte Pierre o jag till Frostes o åt middag o pratade. Den 13 föddes lilla Evvan 50 cm lång o 3700 tung. Åkte till stan o köpte kläder direkt!! Den 17 var det dags för tantfest hemma hos Annelie. Det var riktigt kul. Den 23 blev det klart att vi skulle åka till Cypern hela familjen för att fira mammas 60 årsdag! Den 24 skrev jag såhär i kalendern ”Vakna efter en orolig natt. Så jobbigt och jag blev så förbannad och så jävla ARG över att det snöade när jag gick till jobbet. Arg arg arg. ILSKEN!! Gå till jobbet och ”tjäna” av timmarna….” Ja så snön var jag visst inget vidare fan av… Den 25 var det sexparty hos Milla. Beställde varor för nästan 900 kr. Vi dansade ute på krogen tills det blev sommartid. Den 27 var jag arg igen för då kom det mer snö. Den 31 lagade en förälder mat åt oss på Trollebo vilket var ett mycket populärt inslag. Favorit i repris får jag nog ta och önska innan han ska sluta hos oss..  

April;
 April inleddes med en bejublande barfest..ojojoj.. O vet ni vad? Det snöade när vi gick hem. *gaah* Den 3 april råkade jag komma emot fel knapp på min mobil så jag raderade alla mina sms i inkorgen. Jag blev så ofantligt ledsen.. Mina mess från Michele fanns. Det kändes hemskt. De var ju de enda messen jag kan få/kunde ha där det stod snuttunge på. Det tog ett tag innan jag kom över det och jag är fortfarande sur på min egen klantighet. Den 8 hade Erika sin 25årsfest i vilbergens servicelokal. Det var mycket trevligt och gott och roliga happenings hela kvällen. Men så var det ju Erikas fest också så det kanske var en självklarthet J. Jag ser att jag sov uselt hela april. Jag räknade ut att jag sov ca 9 av 30 nätter. Inte undra på att jag var psykiskt trött. Vet fortfarande inte varför jag sov så fasligt dåligt under våren. Kanske Michele. Kanske annat… Den 18 påbörjades scenbygget på jobbet. Det var en intressant eftermiddag att få se hur det hela gick till! Den 21 var jag och Sarah på matesfest på teaterbaren. Det var roligt att umgås med Sarah igen. Den 24 kom Jecka, Danne o Evvan till oss, vi åt tacos och myste. I slutet av april började jag komma in i ett flow på jobbet. Det gick bra och jag tyckte att det var kul igen. Sen dess har det varit roligare på jobbet och lättare trots att vi haft riktigt sjukt jobbiga perioder. Men mitt ”gang” på jobbet har underlättat avsevärt.. ta åt er Milla, Sadjad o Karin. Den 28 var det sceninvigning på jobbet och på kvällen var jag, Pierre, Danne o Sigrid på teaterbaren. Under valborghelgen var vi barnvakt åt ungarna och sen så firade vi valborg med syrran o Wallentin. Var på hårdrockskonsert i Söderledskyrkan som bara var så jävla bra!! 

 Maj; Jaha det är bara att inse att man har blivit ett fläskberg.. det är ju som så att jag väger mig en gång varje månad.. Mmm o alla mina nära vet att jag har gått upp kolossalt mycket i vikt.. vet ni hur mycket? Jo 13 kilo.. vet ni sen när? Jo sen förste maj har det stadigt gått uppåt.. herrejävlar.. jaja det var ju inte det majmånad handlade om då var jag ju snygg o smal.. detta var bara en parantes. Here it comes… Den 3 gick Jecka o jag till halvars o hade en mycket givande diskussion (hmm var det där mina kilon började komma *haha*).. Under maj månad satt jag o lapade sol på balkongen i stort sett varje dag efter jobbet.., shit så härligt det var! Den 6 var jag, Milla, Pierre o Osse hemma hos dem o drack o sen gick vi till baren.. Det blev en helyr kväll med massa skratt, blod, svett o tårar.. Den 12 var jag o växlade pengar på stan o på kvällen var vi hos Milla o Osse o åt mat o avslutade kvällen med bowling på Hugo´s. Dagen efter åkte Pierre till Tyskland för att köpa sprit o jag var med Gennebäck o blev bjuden på en supergod 3-rätters. Vi åt o kollade på foton!! Den 19 fick vi besked på jobbet att Sadjad får vara kvar 1 år till *yihaa*. Dagen efter det var det tjejkväll hos Erika o det slutade som det alltid gör hos Erika.. hmm.. Den 22 var det dags för planeringsdag på jobbet, en härlig dag med mycket skratt trots det massiva arbetet. Den 25 firade vi min pappa som fyllde år o på kvällen var Charlotte o jag på baren. Den 27 kom Linda från Götet hit. Vi var på fest hos Karin på kvällen, lyckat! Dagen efter var det dags för Evvans dop. Den 29 åkte familjen till Cypern tillsammans. För att fira mammas 60-årsdag. Det var en härlig vecka med sol, mat o gemenskap. *tack tack*. 


Juni;
 Kom hem från Cypern den 5/6 och det var svinkallt hemma i Sverige.. brr.. Köpte en ny telefon, en LG K6600 (vet ej om den heter så.. en liten svart sak). Så fin men har visat sig vara riktigt oduglig.. var på ett par studenter under juni, Niklas o Johannes.. herregud att mina småkusiner blivit så stora. Den 10 blev jag kidnappad av mina underbara vänner.. Det var dags för min möhippa. Den var galet vild och helt toppen!! Dagen efter firades Emilskrutt o Wallentin! Den 16 var det jobbfest o vi hade en hellyckad förfest hemma hos Milla. Jag, Milla, Sadjad o Karin. Även festen efteråt var så skoj. Fotbollsgolf, mat, sång och spex. Kvällen avslutades på baren. Dagen efter var inget rolig alls. Jag o Pierre hade ett praktgräl där alla våra värderingar prövades och det var känslostormar hit och dit. Det var nära slutet. Men vi bestämde oss för att fortsätta för att ”vi var så bra för varann” och för att vi inte ville ge upp. Vi var inte redo för det ännu.. Den 21 var det dags för mig att bli hela 26 år. Jag var och åt med Erika på Harrys den dagen. Den 23 var det bröllopsdags. Sara och Jonte blev fru och man. Dagen efter var vi hemma hos Milla o Osse och se på fotboll och spela spel och svulla. Den 30 var det jobbfest hemma hos Sadjad. Det var riktigt skoj. Hela månaden präglades även av bröllopsbestyr.  

Juli;
 Månaden började med att Pierre fyllde 24 år. Vi var på landet o firade både honom o mig med smörgåstårta o annat smaskens, badade o spelade kubb! Den 4 åkte vi till mem o tog farväl av michele. Vi strödde hennes aska i skärgården.. det var fint men absurt på något sätt.. var det där allt som var kvar av henne?? Tomhet! Den 8 var det dags för milla o osses kidnappningar.. det var en mycket rolig dag som avslutades på palace där vi mötte upp svensexegänget.. den elfte var det groggkväll hos milla.. vi spelade in boten anna videon..hihi.. denna månad hängde vi mycket i folkparken där vi spelade beachvolley mest hela tiden under våra dryckespauser.. den 14 piercade jag tungan!! Yihaa!! Den 17 firade vi milla o osse på pappa grappa med efterföljande beachvolley o efterhäng hos connymannen.. dagen efter var gänget från jobbet hos åsa o linnea. Dagen efter det tillbringade jag största delen med mina tärnor.. styrde för fullt inför den stora dagen. Den 21 åkte vi till varamonbadet. Dagen efter var det galen fest hos milla o osse..den 26 var det restaurang hemma hos oss för milla o osse.. mycket lyckad kväll. Den 29 var det dags för bröllop! Pierre o jag fixade den snitslade banan först o sen var det dags.. gud så fina de var o så rörd jag blev av deras gråt o sanna känslor för varandra.. där har vi ett livslångt äktenskap.. såsom det faktiskt ska vara under normala omständigheter.. jag kallar inte vårt liv de sista åren för normala omständigheter… festen efteråt var underbar o efterfesten hos sadjad likaså.. haha ha efterfest efter ett bröllop.. galet..     

Augusti;
Månaden inleddes med ölbrännboll i spöregnet så det blev bastufest hos connymannen istället. Dagen efter det så var det dags för pierres o mitt äventyr arrangerat av milla o osse o connymannen som medhjälpare. Helt otroligt o även dagen då jag såg 2006 års bästa film, Lucky number Slevin. Sen var det bara dagar kvar tills bröllopet.. bröllopet var magnifikt o skulle kunna vara ett riktigt drömbröllop. Såväl så vackra som vi var, omringade av våra närmsta o åt god mat, roliga tal, proffsigt värdpar o en riktigt jävla röjfest som vi själva avslutade på hotell president.. det var perfekt på ytan.. det var även sant roligt.. talar för både pierre o mig när jag skriver att ja beklagar hur utgången blev. Ber om ursäkt för de vi ”lurat” o de som verkligen trodde på oss.. men ni ska veta att de vi lurade mest av allt var oss själva. Gjort är gjort o går inte att ändra på. Det är ingen idé att gräva ner sig p.g.a. detta. Det är bara att vara tacksam för att det var ett ömsesidigt beslut som baserades på att vi i efterhand insåg att vi inte kunde rädda vårt förhållande.. de grundläggande känslorna saknades. Planeringen inför bröllopet o sorgearbetet efter michele hade gjort att vi inte insåg vad som var vad förens efter bröllopet.  Jaja vi åkte iaf på böllopsresa på micheles 20 årsdag. Med milla o osse. Tack vare dem blev det en bra resa, utan dem hade det varit en svår resa. Den 16 var en mysig kväll hemma hos oss med milla, osse o sadjad. Vi spelade filmspelet o flummade på statoil.. den 18 spelade gänget facerball på laserdome för andra gången denna sommar med efterföljande tacosfest hos oss. Den 19 är den mörkaste kvällen/natten på evigheter.. Hmm.. connymannen lyckades med att supa ner josefine. Ja jag skojar inte.. det var en hemsk upplevelse.. dagen efter var om möjligt ännu hemskare.. Läs på millas blogg från augusti ”veckan som varit” så förstår ni vidden av det hela.. den 21 började jag jobba igen. Den 25 var det grymt krystad stämning hemma på morängatan och dagen efter förstod vi sedan varför. Det var dagen då vi helt enkelt bestämde oss för att lägga ner vårt förhållande. Efter mer än 5 o ett halvt år tillsammans, 4 års förlovning o 3 veckors äktenskap *parodi*. Men som sagt läs ovan efter bröllopet om varför det blev som det blev. De efterföljande dagarna skrev vi ihop ett brev som vi skickade ut, berättade för våra nära o kära, grät, kände lättnad över beslutet, grät igen för att alla andra var ledsna. Kände tomhet o lite chockkänslor. Erika var en ängel som lånade ut sin extranyckel till mig. Tack. Bodde mest hemma hos henne, eller på milla o osses tältsäng, eller i karins säng. Ibland sov jag hemma o då såg oftast pierre till att sova borta.  Men några nätter sov vi ihop.  


September;
 Ja hela månaden så bodde jag på olika håll med typ en väska o 3 påsar ständigt med mig.. shit vad det var påfrestande. Men efter att ha tittat på flertalet mindre vackra lägenheter så fann jag min lägenhet på smedjegatan! En urmysig tvåa på 59 kvadrat med öppen spis o nytapetserat i hall, kök o vardagsrum o fräscht! Så den blev det o jag fick tillgång till lägenheten innan så jag ställde o styrde. Denna månad inleddes med sadjads svenspexa som var helt suveränt lyckad! O han var så tacksam o rörd, kul!! Den 8 var vi hos mäklaren o ordnade med lägenheten. Sålde vår o skrev på papper. På kvällen var det kräft – och pajskiva hos milla o osse. Dagen efter åt jag, milla o sadjad frukost på waynes coffee o på kvällen gick jag ut med stina o charlotte. Mina vänner stöttade mig hela den här månaden på olika sätt, erbjöd middagar, tog med mig ut på fester o promenader, tappade upp bad med ljus tänt runtomkring o bara pratade o lyssnade, hjälpte mig att packa. Den 23 var det jobbfest med trerätters hos karin. Vi spelade våghals o apskrattade mest hela kvällen.. den 26 började jag att flytta lite saker, exakt en månad efter beslutet. Fick ny spis, frys o kyl i lägenheten plus att de slipade parkettgolvet. Sista helgen var milla o jag i sthlm. Vi såg på ”rent” musikalen o sov över. Det var hur mysigt som helst!! På lördagkvällen var det divazfest hos pb med våghalsspelet. Kul! 

Oktober;
 Den första dagen var det dags för flytt. Det gick bra men var hiskligt påfrestande att göra en flytt bakfull.. *huh* Styrde med lägenheten för fullt i början av månaden. Första helgen var det dags för studieresa till sthlm med jobbet. Mycket roligt! När vi kom hem var det terminens barfest hos milla o osse, som alltid mycket roligt! Åkte till ikea med mamma o pappa o shoppade. En snäll milla o en snäll sadjad hjälpte mig att montera möbler. Den 13 blev jag lagligt skild. Hmm… den 14 var det dags för 10-årsjubelium med högstadiet på palace, förfest hos mig. Den 20-22 åkte jag, syrran, mamma o pappa till sundbyholmsslott på en lyxig slottshelg. Det var en härlig upplevelse. Den 27 åkte jag, milla o joanna till hör o häpna ullred.. ja det är sant. Jag har varit där nu.. ska jag dit igen? Knappast.. för dyrt för josefine.. o för trångt.. men det var bättre än vad jag väntat mig! Den 28 hade charlotte fest. Dagen efter lyckades min toalett gå sönder o jag fick en ny några dagar senare.. I slutet av månaden började min egovecka då jag spenderade min tid på saker jag valde efter eget behov. Skönt! Inga tråkiga måsten utan mycket slapp blev det.  


November;
 Denna månad insåg jag att mina känslor för en underbar vän inte bara var vänskapliga utan starkare än så. Jag hade haft det på känn ett tag men inte riktigt erkänt det för mig själv. Jag förstod att känslorna även var besvarade. Men vi tog det lugnt, både för oss själva o för omgivningens skull. Vem vännen var? Sadjad.. Oh första månaden som jag ej gick upp i vikt.. yihaa.. äntligen händer det någonting.. alla helgonahelgen var jobbig.. tände ljus för michele, anders och farfar. Såg på en kolossalt rolig film denna månad, borat! Just see it! Hade två inflyttningsfester denna månad. Skapligt röj på båda.. stukade foten som en klant på ett boxpass.. *idiot* (kryckor). Åkte till idol med milla, syrran o joanna. Flyttstädade gamla lägenheten o fixade allt med banken etc. Pierre o jag pratade om allt som varit o lite som komma skall. Bra diskussioner.  


December;
 Denna månad blev känslorna för Sadjad starkare o starkare. Men vi chillade ett tag till. Men vi båda förstod vart vi var på väg o den 17 kände vi att va fan, vi satsar. Livet är för kort för att avvakta o ta hänsyn till alla andra hela tiden. Vi hade dejtat ett tag men fick nu ett datum som vi kunde ”ha”. Så vi blev ett par på palace.. haha.. ja mycket ska ske innan man dör..  Men innan det hände ju lite.. första månaden jag äntligen gick ner i vikt.. fan att man kan bli så glad över ett ynka kilo alltså.. god damn.. charlotte, linda, emelie o jag åkte till göteborg närmare bestämt till stina första helgen! Vi såg på idolfinalen där älskade markus vann. Vi gick ut o åt, shoppade o var på fest. Urkul! Andra helgen åkte mamma o jag till sthlm för en heldag shopping.. hmm mamma hur gick det med shoppandet egentligen?? Så firade vi syrran i helgerna två, ja så ska det gå till när man fyller 35 år o är halvvägs till 70. Sådär ja nu fick jag det sagt igen! (förlåt sizz) Den 11 var jecka o jag bjudna hem till carro där erika o carro styrt o ställt. Mysigt som bara den som det alltid är när vi fyra ses. Den 14 kom karin, conny, sadjad, jecka o pb hit. Conny monterade upp mitt bioljud o min platta coola tv som jag fått i förtidig julklapp. Tack de 3 inblandade! Dagen efter var det lilljul på albrektsvägen! Super! Den 22 hade jag min lilla födelsedagspresent till jecka.. hmm hur det gick vet vi alla, tack herr ljung! Julafton firades hos mor o far. Juldagen hos charlotte *yihaa*. Den 28 fick jag min sista julklapp av sadjad, en underbar helkväll på tu man hand. Dagem efter sa jag hejdå till charlotte o magnus. Middag på o´learys o sedan teaterbaren. Ja tack magnus för den kvällen.. Nyårsafton firades med the gang hemma hos milla o osse. Supergott, supertrevligt o superkul! Nyårslöfte? Ja det har jag. Ur hälsosynpunkt. Minst 30 min promenad varje dag, fortsätta med mina styrkeövningar i hemmet o så det svåraste.. alkohol typ högst 2 ggr per månad. Om det inte är väldigt speciella omständigheter. Kommer jag lyckas? Den som lever får se.. januari månad ser jävligt tuff ut.. haha.. 


Så vad kan man säga.. detta år var som en enda såpa. Men jag tror att det kommer bli ett bra 2007. jag kallar inte 2006 dåligt på något sätt, det var ett år fyllt av erfarenheter och händelser. Jag är ett år rikare av mängder av erfarenheter både på gott och ont. Jag har lärt mig mycket om vänskap, vilka som finns där för en när det gör lite extra ont, som vid dödsfall och separationer. Jag har ännu en gång insett att jag måste ha den bästa familjen man kan ha. Jo det är sant den tillhör mig! Att de så outtröttligt kan ställa upp på lilla mig är helt otroligt o jag är så jävla tacksam.

 
2007 we are gonna kick some ass.. det kommer att bli ett helt fantastiskt år det är jag säker på. Liksom 2006 var på sitt sätt. Vissa kan tyckas att jag borde älta mer. Inte se så lättvindligt på saker och ting. Ibland kan jag själv tycka att jag borde det. Men ärligt talat vad fan vinner jag på det? Ingenting. Bara oro, ledsna nätter och förlorad tid. Jag behöver inte älta saker och ting jag gjort, gjort är gjort och istället för att älta så står jag mitt kast och tar mina erfarenheter och använder mig av dem till mitt bästa istället. Erfarenheter gör en starkare, att älta gör en bara mer förbryllad o tillslut misstror man kanske sig själv. Nej jag slår ännu en gång ett slag för att våga stå för det man gjort och lära sig att leva med konsekvenserna på det bästa sättet! 


jag vill avsluta med en livsfilosofi; varje människa styr över sitt eget liv. man har alltid ett eget val. var och en som är missnöjd med sin tillvaro har möjlighet att ändra på något, om än lite, för att göra livet lite bättre.

jag säger inte att det är lätt att anamma denna livsfilosofi. det kan vara lätt, men det hårdaste motståndet möter man inte av sig själv utan från omgivningen som tycker att man borta sakta ner. ta saker det lilla lugna etc. men det är sånt man kan ta. hur ledsen man än är och hur mycket man än har gråtit så är det möjligt att komma tillbaks till glädjen. att vara glad är en människas normaltillstånd. att gång på gång komma tillbaka till förmågan att glädjas är ett sätt att envist hålla fast vid livet. meningen med livet är trots allt att man ska vara glad.

må hända kan det låta simpelt, naivt o blåögt. men tro mig att anamma en sådan här livsfilosofi är allt annat än just simpelt, naivt o blåögt. det är sunt och jag reflekterar mer än vad jag någonsin gjort. men jag skiljer på lärdomar o ältande. jag vägrar att sätta mig i offerposition.

Kärlek till er alla.. yihaa..


Kommentarer
Postat av: Caroline

Mycket bra och intressant läsning! tog sin lilla stund hehe puss

2007-01-01 @ 12:43:39
URL: http://santacarolina.blogg.se
Postat av: Hillevi

Jättebra skrivet Jossan, det har verkligen vart ett händelserikt år för dig! Måste verkligen säga att jag håller med dig i din livsfilosofi.. Hoppas att 2007 blir ett bra år för dig och att det går bra med nya karl'n ;) Glad för din skull ska du veta :) Massa kramar

2007-01-01 @ 13:43:08
Postat av: Anonym

hey gullet!!
Älskar verligen dina årskrönikor. Alltid något att se fram emot varje år. hihi.
Du är en underbar vän och 2007 kommer bli ett klockrent år. Jag tror som dig! More power!

Pussen och kramen!

2007-01-01 @ 15:16:47
Postat av: Josefine

oh vem var det som postade sista kommentaren.. blir så nyfiken när ni glömmer namn.. puss puss

2007-01-01 @ 16:58:18
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Milla

Ja det har varit ett händelserikt men också ett underbart år och 2007 kommer bara att bli bättra, det började ju bra i alla fall =).

2007-01-02 @ 07:58:05
URL: http://cmillas.blogg.se
Postat av: Erika

det var jaaag! :-) :-)

men jag skrev namn. knas att det inte kom med!

2007-01-02 @ 13:27:42
Postat av: vendeley

Goddammit vilket år du har haft. På gorr och ont som du skriver. Men jag måste säga att jag började misstänka lite löööve för nån dag sen när jag läste ett gammalt inlägg av dig. ;) Gott Nytt 2007! :)

2007-01-02 @ 15:37:39
URL: http://vendeley.blogsome.com
Postat av: Annah

Härlig årskrönika! Men ojoj....glömde ju att Wille föddes där i slutet av augusti...haha...;-)

2007-01-02 @ 19:40:03
Postat av: Erika.P

Härlig läsning!!!! Nu har ja äntligen haft tid å läsa.=) KRAM Å MASSA LYCKA INFÖR ÅR 2007

2007-01-03 @ 09:04:42
Postat av: jecka

jävlar vilen läsning helt otroligt vilket år =) riktigt skoj men även psykiskt att läsa, puss på näsan

2007-01-03 @ 10:57:44
URL: http://jezziee.blogg,se
Postat av: Josefine

hej anonyma människa.. jag tog nyss bort ditt inlägg. varför? jo personangrepp är en sak, det kan jag tåla till viss mån. men när du inte har stake att tala om vem du är känns det bara patetiskt. mitt liv måste ju störa dig ofantligt mycket och ändå kan du inte låta bli att engagera dig i det. snälla, sluta läs om du stör dig så förbannat mycket. en undran, hur definieras en mogen kvinna för dej? har jag påstått att jag är det? nej. tycker jag att jag är det? nja, till o från. mitt mest omogna beslut jag (o pierre) gjort i våra liv var nog vigseln. men jag är iaf mogen nog att stå för vem jag är och mina åsikter därefter. du måste ju uppenbarligen vara någon som jag känner halvdant. annars skulle du nog ha slutat att läsa för länge sen när jag helt plötsligt strider mot dina principer. får jag bara fråga vem är det som bestämmer hur lång tid det måste ta innan man går vidare? måste ha missat men har vi någon lag på det i sverige. att jag sedan skriver om det och visar det offentligt på det sättet..är det kanske det som svider? har jag inte vilat o sörjt tillräckligt länge i dina ögon? en sista sak.. give me a fucking brake. hur patetisk kan man vara o påstå att jag var tillsammans med sadjad redan innan? skaffa dig ett eget liv.. du är mer än hjärtligt välkommen att skriva ett mail till mig; [email protected] så kan jag besvara alla dina frågor. men då måste du ju avslöja vem du är och jag tror inte du pallar trycket för det. för det måste ju vara så bekvämt att kunna gömma sig bakom det anonyma internet. slutligen så vill jag bara säga det att jag kommer fortsätta skriva om sadjad o sätta in bilder på honom och mig. så varsegod att sluta att läsa om det stör dig. // jossan

2007-01-04 @ 16:47:47
URL: http://www.josephines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0