Publicerat: 2006-08-24 Klockan: 15:05:14

räkningar

my god... hur kan man ha så mycket räkningar.. hur kan det komma sig att statoil, e-on o telia vill jävlas med en samtidigt.. o inte bara det vanliga jävliga utan riktigt mastodant jävliga.. det var det värsta jag varit med om på länge när det kommer till räkningar o lån.. huh.. ja ja tur att både pox o jag fick bra lön denna månad annars hade det blivit nudlar till septemberlönen..

men det kanske det blir ändå för det är ju en hel del extra utgifter redan som det är.. med kryssningsresa som ska betalas o mycket mycket annat..

ja jag längtar redan tills nästa lön någon mer än jag som gör det?? men jag vet inte hur mycket jag ska längta för när nästa lön kommer så ska jag börja betala av min studieskuld till mamma o pappa. men jag är dem evigt tacksamma att de satt det på hold det senaste året.. men snart ska den skulden börja minska också.. varför valde jag inte ett yrke som var lite mer högavlönat än detta??

jo det kan jag svara på...----> att gå till jobbet är en fröjd! så fort man kommer innanför dörren så möts man (oftast) av barnskratt, en massa kramar o blickar som bara gnistrar av busiga upptåg eller livslust. att se barnen är för mig mitt bränsle! vilken energi o vilken kraft! de får mig att må bra. inte nog med det så har jag världens bästa kollegor också. jag skulle inte byta ut dem mot någon hög lön.. aldrig i livet..

ja så därför fortsätter jag att småklaga lite här på bloggen istället.. that´s it for now...


Kommentarer
Postat av: Sadjad Azari

Håller med dej fullständigt...underbart jobb!tack för dom fina orden tar åt mej lite...du är också en underbar kollega o vän!!Kram

2006-08-24 @ 16:28:41
Postat av: Millis

Håller också med dig fullsändigt och i alla fall det där med grannkollegor skulle jag inte klara mig utan. Skönt att kunna få gnälla av sig lite på bloggen. Puss på dig.

2006-08-24 @ 19:16:03
URL: http://cmillas.blogg.se
Postat av: Toker

alltid surt när lönen inte räcker till. men som du säger, ett jobb där man mår bra av att gå dit är värt mer än massa pengar!

2006-08-28 @ 10:43:43
URL: http://toker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0