Publicerat: 2006-08-31 Klockan: 21:16:16

det blir aldrig som man tänkt sig...

ja vid det här laget borde jag kanske ha lärt mig det.. att livet inte alltid blir till vad man har tänkt sig. ibland känns det som om det finns färdigbestämda regler för hur saker och ting ska vara och att framtiden hänger på mina val. man kan lätt dra tanken till filmen sliding doors som belyser dilemmet om.

ja nu sitter jag här.. 26 år gammal.. med ett 5 år, 6 månader och 2 veckor gammalt förhållande som precis tagit slut. inte nog med det. jag ska skilja mig också. 3 veckor hann vi vara gifta.. vad var det egentligen som hände?

jag vet, pierre vet och många andra vet. eller de flesta vet.. och så öppna vi är om detta så tror jag att nästan alla i vår bekantskapskrets vet.. o deras vänner.. o det gör inget. skönt är väl det så att inga behöver gå och spekulera. kom fram och fråga istället. alla vet att pierre och jag uppskattar ärlighet framför det mesta. även om ärligheten gör ont. och det gör den. mycket. mer för vissa och mindre för andra.

jag tänker inte besvara frågan vad var det som hände nu.. det kommer.. det kommer med all säkerhet djupare bloggar om mina innersta funderingar också. men det är inte läge nu. för jag känner inte av skrivarglädjen nu. och det måste jag göra för att kunna skriva om sådant..

när jag ändå präntar ner ett par rader så vill jag passa på att tacka alla. ni är suveräna.. vilka kompisar man har! det har bara gått några dagar men jag har inte varit ensam en sekund knappt. middagar hos milla, matkorg utanför dörren från milla o osse, tjejkväll här, lägenhetsvisningar med milla o sadjad, nattekväll hos erika som varit snäll o gett mig en extranyckel, fantastiska mess av nästan alla vänner, fina telefonsamtal, biokväll med sadjad, desperet housewifes med milla, prateftermiddag med syrran, blöt o stöpande med mamma o pappa och otroliga arbetskamrater... o alla erbjudanden från alla om lägenheter o annat!! TACK! utan er skulle detta helvetet på jorden... men ni underlättar...

imorn ska jag kolla på 2 lägenheter.. det finns verkligen inga fina lägenheter.. blä... pierre ska med all sannolikhet köpa en.. jag ska nog hyra.. sen ska jag vara med mamma o på kvällen med jecka..vi ska äta på pappa grappa..

ja det kommer mer bloggar. både vardagliga om allmäna ting som händer trots detta som precis skett. och om mina tankar o reflektioner kring beslutet vi tagit tillsammans...

// Josefine

"Work like you don´t need the money. Love like you never been hurt. Dance like nobody is watching."

Kommentarer
Postat av: Erika

Dörren står alltid öppen... Det vet du!
Puss på dig! Hoppas du får en mysig kväll!!!!

2006-09-01 @ 15:23:52
Postat av: JESSICA+EVELINA

finns här för dig alltid vännen hoppas du vet det, mysigt vi har de ikväll snart kommer du med film undra vilken? kramar om

2006-09-01 @ 20:20:51
URL: http://jezziee.blogg,se
Postat av: Milla

Allt för dig min mysplutt. Har så roligt tillsammans med dig och det känns bra att finnas här för dig även när allt inte är så kul. Tack för igår, det var en mycket välplanerad kväll av oss båda. Puss

2006-09-03 @ 14:10:14
URL: http://cmillas.blogg.se
Postat av: Toker

Beklagar det som hänt! Hoppas det kan lösa sig till ditt bästa! Du verka ha mycket fina vänner runtomkring dig, de tar hand om dig :)

2006-09-04 @ 15:49:47
URL: http://toker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0