Publicerat: 2006-08-03 Klockan: 09:27:14

2 år o 3 månader sedan...

.... jag gick ut ur en biosalong o var så jävla tillfredställd! oh herregud vilken klockren film! jag säger det bara en gång (nja jag kommer nog säga det fler gånger..) gå o se lucky number sleven. så klockren. hur det kom sig att vi såg den filmen.. det får ni reda på om ni läser vidare..

dagen började med att jag fixade naglarna, gjorde uttag på banken, smakade tårta på nelins o gick hem för att duscha. kl 17 skulle vi stå utanför o vänta på milla o osse som skulle hitta på en kväll för oss. mamma kom först förbi med sina nygjorda naglar o jag var tvungen att fila lite...



när vi skulle säga hejdå till dem så kom vår lilla kaajävel flygande på vilbergsgatan o jag gick snabbt ut för att leka liftare/rånare. men vem var det som satt där i.. med en studentmössa på huvudet??



conny. han presenterade sig som kvällens chafför o gav oss en ihoprullad lapp. så fort vi satt oss i bilen fick vi champagne o sedan en till lapp med en rebus på. det var vår tur att lista ut vart vi skulle. vi gissae rätt. till kättsätters förskola.



väl på kättsätter fann vi nästa lapp. en text som sa att vi skulle åka mot aircall. ja ni ska ju inte tro att det stod så i klartext utan vi listade ut det. på aircall fanns nästa plats som gjorde att vi begav oss till gamla hemmet på kungsgatan 35.  där fick vi lösa ett korsord som sa att vi skulle till parga. o sedan fick vi ett siljaline kort. vi skulle nämligen "avsluta" kvällen på en båt.



efter denna kväll kommer connys lägenhet att heta parga. det var nämligen dit resan gick. vi öppnade kylen o fann det vi alltid har i en kyl utomlands. brezzer o choklad. balkongen var öppen o vi fick sitta o softa medan vi tittade på nästa ledtråd. en karta dit vi skulle härnäst. ett hyttnummer på en känd adress där vi skulle använda oss av kortet. när vi öppnade dörren  så ramlade det ner rosblad på oss. jag var bara tvungen att leka american beauty....



väl därinne stod vår värdinna milla som hänvisade oss till baren där jokern stod o förberedde kvällens första (dock ej sista) drink. efter det bjöds vi på en underbar trerättersmiddag!!



middagen bestod av toast med getost, pinjenötter, honung, ruccolasallad o cosmopolitan. därefter mer drinkar i baren. sedan kycklingfilé, pestosås, ungsbakade potatisar o grönsaker o grönsallad o valfri dryck till det. sedan mer drinkar i baren. vi avslutade middagen med en efterrätt jag ej vet namnet på. annans o grädde o vit choklad gjorde denna dessert väldigt god!



strax när vi ätit upp började de prata om promenad. då kom regnet. då skulle helt plötsligt conny hem o oskar var sugen på mcdonalds. alltså det är ju två saker som ej stämmer som man skulle tänkt på i helnyktert tillstånd. 1. vem fan vill äta på mcd 10 min efter en trerätters. jaja tänkte pox o jag de är väl lite lustiga de här gifta paren. 2. conny hem?? nej det är ju en osanning som heter duga. jaja tänkte vi han var väl väldigt bakis efter gårdagen. bilfärden till mcd.



men när vi kom till mcd så började vi prata om gud vad kul ska vi dra en bio. nej det skulle vi ju inte. men helt plötsligt styrde de vägen till biosalongen. vi gick in. jag blev smått hysterisk. jag kan inte gå på bio utan cola light o smågodis. när vi kommer in i biosalongen öppnar milla väskan o där ligger nästan ett kg godis, cola light till mig o loka päron till pox. my god vi smälte... sedan kom osse o conny in med karin också! när vi skulle hem så hade parkeringshuset stängt...



jag säger bara tusen tack! ni är underbara! vilken kväll! vi fick även två fina kort där de hade skrivit våra egenskaper av våra bokstäver!

Jätterolig
Omtänksam
Snäll
Envis
Fantastisk
Intelligent
Näsvis ;)
E
xtravagant

Pålitlig
Intelligent
Envis
Rolig
Rättvis
En jätte god vän

Kommentarer
Postat av: camilla

Vad skulle vi inte göra för er två. Puss på er!

2006-08-03 @ 09:36:50
Postat av: Liza

Hej jossan...vilket "kalas" ni fick...=) gulliga vänner ni har.
Emina gick bort 4 sommrar sen i cancer...
hon har det bra nu och är fri,.hon har säkert träffat eran ängel nu,Jag ska säga till henne att ta hand om henne nu. =)..
Alla lyck önskingar till er ang morgondagen...och en mysig semester,...spännande att läsa din blogg sen och se bilder från vigseln?=)

All lycka till er kram Lizzy

2006-08-04 @ 11:13:04
URL: http://http://lizzzyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0