Publicerat: 2011-05-29 Klockan: 18:03:58

morsdag

Hej mamma!
Jag tycker att du är jättetuff,
när jag blir äldre så kan vi väl spela fia med knuff?
Jag tycker om att om dagarna med dig leka,
jag hellre på dig än på pappa pekar.
Du trälar och vill att jag ska gå,
bättre mamma kan jag ändå inte få.
Du busar, sjunger och skojar,
tänk att vi snart tillsammans hojar.
På onsdagar vi träffar våra vänner,
jag är jätteglad att jag alla dessa bebisar känner.
Du kan dansa jättebra,
det kan inte pappa för han ska bara på morgonen dra.
Jag vill inte ha någon annan mamma,
jag vill ha pappas stora flamma.
Du trollmor så fint för mig sjunger,
du dämpar även alltid min hunger.
Så grattis på mammas daf,
du kommer alltid få vara med i mitt lag!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken duktig liten poet han är, lille Noah!

2011-05-30 @ 11:31:53
URL: http://tovemingroda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0